*CN* Prinsen miiin<3 Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Heia:D Lurte om dere vet om Louvre, Versaillespalasse, Eifeltårnet å Notre Dam ligge nær hverandre eller om det er enkelt å komm seg fra sted til sted. Hvordan er franskmennene der? Er de lette å ha med å gjøre eller vil de ikke snakke med oss for at vi ikke kan fransk. Håper på litt informasjon:) TAKK på forhånd:D
petite fleur Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Hei! Var i Paris for et par år siden, og såvidt jeg husker er Notre Dame og Eifeltårnet forholdsvis nært hverandre. Louvre fikk jeg ikke med meg, så det vet jeg dessverre ikke hvor er. Versaille ligger et stykke unna, synes åå huske at vi tok både metro, buss og tog for å komme fram.....Tunga rett i munnen da, sier jeg bare! Franskmenn blir, etter min erfaring, veldig glade bare fordi du forsøker å snakke fransk! Selv har jeg litt stotrende skolefransk, så jeg klarte meg fint. Anbefaler å ta med en lommeparlør! P.S. Skal dere ut å spise/drikke, hold dere laaaangt unna champs elysee....Svindyrt!!! Husker vi betalte 80 norske kroner for en øl...grøss:) Bon voyage!
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Heisann! Jeg har vært i Paris et par ganger og har trasket rundt i byen begge gangene. Man ser jo masse når man går rundt, selv om det kan bli litt slitsomt. Gode sko er kjekt å ha, og selvsagt ta mange pauser på cafeer og nyte byen. En herlig by! Mellom Notre Dame, Louvre og Eiffeltårnet er det grei gåavstand, men til Versaille må man ta tog eller så finnes det nok arrangerte bussturer ut dit. Det ligger nemlig utenfor byen. Fant en side på nettet som du kan finne litt mer info: http://en.parisinfo.com/ Begge gangene jeg var der hadde vi ikke noe problemer med franskmennene, de flest kan engelsk og var hyggelige. Noen små bortgjemte restauranter kan man møte på noen som ikke kan engelsk, men som regel klarer man å gjøre seg forstått. Det er absolutt en fantastisk by, så jeg anbefaler deg å reise dit. Kan også anbefale å se en flott kirke som heter Sacre Coeur, den ligger i Montmartre på en høyde bak Moulin Rouge. Flott utsikt over byen! Hvis du søker litt på nettet, vil du nok finne masse info om Paris og alle severdighetene. Det er masse å se der! God tur!
_Aina&LilleJoachim_ Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Jeg var i Paris nå i mars i åtte dager. Bodde hjemme hos en fransk familie. Hadde en kjempe fin tur, masse å se og oppleve:) Vi var i eiffeltårnet, champs elysee, notre dame, montmartre, moulin rouge osv... Når man drar på de forskjellige plassene tar man metroen, noe som jeg iallefall syntes va VELDIG vanskelig! Franskmennene er veldig hyggelige å triveli, å selv om noen kanskje ikkje er så flinke i engelsk så greier du å skjønne det uansett:) Håper du får en kjempe fin tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå