*CN* Prinsen miiin<3 Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Heia:D Lurte om dere vet om Louvre, Versaillespalasse, Eifeltårnet å Notre Dam ligge nær hverandre eller om det er enkelt å komm seg fra sted til sted. Hvordan er franskmennene der? Er de lette å ha med å gjøre eller vil de ikke snakke med oss for at vi ikke kan fransk. Håper på litt informasjon:) TAKK på forhånd:D
Gjest -<<- Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Altså, google er din venn. Men joa, vært i Paris. Louvre og Notre Dame ligger i grei gåavstand til hverandre, Eiffeltårnet kan man også rusle til derfra, men like greit å ta t-banen - varmt der om sommeren. Versailles er ikke i Paris, men utenfor. Går plenty av tog og busser. Pariserne er herlig arrogante og råvrange på å snakke alt annet enn engelsk. I turiststrøk ender jeg hver gang opp med å snakke fransk - og jeg kan aldeles ikke fransk, men det jeg improviserer av fransk basert på spansk fungerer langt bedre enn alle forsøk på å kommunisere på engelsk. Normale mennesker er jevnt over triveligere enn de som er ansatt for å deale med turister, som folk på t-banebillettutsalg osv. På den annen side hjelper det med unger og gravidemager og slikt, da blir i hvert fall mannfolk og gamle kjerringer noenlunde medgjørlige. Superb by, forøvrig. Jævlig varmt i juli/august.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå