Duracellgirl*prøver* Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Jepp jeg er hjemme igjen, phu;) De tok ul, sjekket hjerte og rieaktivitet, blodtrykket mitt og urinprøve. For 4 gang ble det bekreftet at det er en gutt.. Han har det kjempefint i magen og vokser seg stor og sterk, er nå +3% i vekst. Hjertet hans jobbet som det skulle og navelstrengen fungerte optimalt. Jeg hadde noen kynnere imens de målte meg.. og de ble målt til 55 på det høyeste.. ikke ille høyt,men kraftige kynnere. Jeg fikk nå vite at når man venter sitt første barn så er ofte kynnere ikke vonde,bare ubehagelige.. (slik var det når jeg ventet mitt første barn) Når man har vært igjennom en fødsel tidligere så vil svært ofte kynnerne bli vonde i senere svangerskap... gjerne såpass vonde at man må ta ibruk paracett for å få hvile.. helt normalt. Så oppsumert: Alt er bra,men kraftige kynnere. Dette vil bare hjelpe meg i fødsel.. de ville ikke sjekke om jeg var moden fordi de er redde for å starte fødselen unødvendig tidlig. Hodet har vært festet siden uke 34,men har løsnet og han ligger sidelengs... litt vridd liksom. Lite sannsynlig at hodet vil feste seg igjen før fødselen. Gubben var i ekstase over å få se lillebror på ul.. han har bare vært med i uke 10.. og det var stor forskjell nå liksom... hehe.
rosa og en blå Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 bra at det ikke har startet enda! rart at hodet kan løsne.. trudde det ikke gikk.. har skjedd med meg ogso. det er ikke festet nå.
Spira31 Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Så heldig du var! Ringte nemlig selv til føden sånn rundt halv tolv...og de var ikke like trivelige med meg akkurat, fikk bare beskjed om å ta 2 paracet og få meg en lang natts søvn...vel,tok 2 paracet og sovnet nærmere halv to..og våknet igjen ti på halv seks ca og var oppe på do...og siden har jeg ikke fått sove noe mer. Har fremdeles vondt nederst i magen og litt i korsryggen... ikke sånn uoverkommelig vondt da, men likefullt veldig plagsomt. Så nå sitter jeg her da...
Duracellgirl*prøver* Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2007 Huff sa spira.. ikke noe særlig å bli møtt av en slik "vegg". mensom de sa til meg så gjør det jo ingenting om fødselen starter nå.. babyen er stor og fin.. og vil klare seg fint.. sikkert derfor de villeat du skulle prøve å fåsovet litt.. i tilfelle det er igang med deg. masse lykke til videre ihvertfall. Det best er jo om de holder seg inne i magene våre noen uker til da.
Spira31 Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Ja, du har vel rett i det...la meg igjen og har sovet et par,tre timer til nå...men har fortsatt konstant vondt i korsrygg og nedre del av magen...skal jeg bare prøve å ignorere det så lenge vannet ikke har gått?! Babyen min har hatt hikke 2 ganger imorges...men det er vel bare et sunnhetstegn? Men det er så kjipt å ha det sånn,for føler meg null sosial nå, tør eller vil ikke dra på besøk til folk/på kjøpesenter etc..
*RutIetutt* Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Så bra at alt er fint da:o) Jeg var selv på føden og målte hjerteltyden + rieaktivitet i forrige uke. Hadde faktisk noen på over 70....kjente jo at de var mer ubehagelig enn de som lå på 30+ (som de stort sett gjorde), men så lenge de ikke sitter i ryggen er det vel ikke noe "fare"? Kjente ingen kynnere da jeg gikk gravid første gang, men har masse denne gangen...håper det betyr at livmoren min er godt nok trent til å klare å presse ut babyen denne gangen....siden det var sliten livmor som gjorde at Tobias aldri kom ut.... Blir nok en gutt da, ja - etter 4 ul`er;o) Fikk selv bekreftet jente da vi var på føden - så etter 4 ul`er slår jeg nok meg til ro med det;o) Lykke til videre da - nå er det ikke lenge igjen for noen av oss:o)
*RutIetutt* Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Målte de babyen din også da, forresten? Min ble målt til å være 2700-2800g da vi var der i uke 22 (var inne både onsdagen og fredagen, og hun ble målt begge gangene av ulike leger, så regner med - og håper - at det stemmer...).
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Jeg var på sykehuset natt til fredag...alt var vel med nurket i magen. Babyen min ble målt til 3048g i uke 36+4 Rutletutt: jeg håper virkelig at babyen din var 2700-2800 i uke 32 og ikke 22...hehe...Det kunne blitt tungt med såååååå mange uker igjen mener jeg...hihi
*RutIetutt* Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 He, he - herlighet...jeg er jo helt sløv....tror jeg har fått litt sånn "pre-ammetåke"...aner ikke hvor jeg fikk uke 22 fra...var jo for et par uker siden og da var jeg jo 37+2 (sikkert det 2-taller jeg husker, he he) og 37+4....
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Hihi, det er lov det, for jeg var der jo natt til fredag, i uke 36...og fikk 3048g...og da skjønte jeg at du måtte ha kræsja på tastaturet eller noe...haha:) Er lov å begynne å suse litt nå da...
*RutIetutt* Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 He he - ja det var bra du sa i fra...ellers hadde vel alle som leste denne tråden tenk at "stakkars hun som får DEN kjempebabyen" - hi hi;o)
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 14. juli 2007 #13 Skrevet 14. juli 2007 Du ville i hvertfall kanskje kommet i Se og Hør eller noe da...hehe...
Duracellgirl*prøver* Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2007 igår var jeg 37+3 og han ble målt til å være 2650 g. De er sikkre på at han blir mindre enn førstemann som var 3950g.
*RutIetutt* Skrevet 15. juli 2007 #15 Skrevet 15. juli 2007 Ja, det blir han nok da;o) Jeg regner med at snuppa her blir mindre enn Tobias var - han var 3770g. Skal vel mye til å legge på seg 1kg på ca tre uker....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå