Gå til innhold

Skrekkopplevelse, som endte bra!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kommet hjem fra sykehuset, presterte svime av på motorveien idag....fikk forvarsel heldigvis eg kjørte jo...flimra foran øynene, ble kvalm, slakk...sa til venninna mi, eg må stoppe her eg, ring sykehuset! poff borte minutt eller to, da kom ambulansen! hadde hatt noe kramper.... fikk et noe mindre anfall i ambulansen og kasta opp der...øynene rulla, må ha vært ekkelt se på!

Første vi sjekka var babyen som har det bare bra, god hjertelys m.m. De ga ingen ordentlig diagnose, men snakket om akutt blodtrykksfall, og hadde lav blodprosent..men kunne ikke utelate epilepsi helt...

Men vel hjemme....det jeg lurer på er hvorvidt andre har hatt lignende opplevelser? hva var diagnosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff...godt det gikk bra!!

Dette høres veldig ut som grunnen til at jeg ble sykemeldt for 3 uker siden.

Ble plutselig kjempesvimmel.Det gikk trill rundt,jeg så prikker,kaldsvettet ble kvalm osv. Måtte bare legge meg rett ned for å ikke svime av. Det gikk heldigvis ikke så langt som med deg...men det ga seg liksom ikke.Ved den minste anstrengelse satte det igang igjen..helt håpløst å gjøre noe som helst!Ble sendt på føden til grundig sjekk,men de fant ikke noe galt og babyen hadde det fint.De trodde kanskje det kunne være varmen som hadde vært...Fikk beskjed om å ta det med ro og holde meg unna sola.

To dager etterpå var det ingen endring,så jeg dro til legen.Ble 100% sykemeldt ut resten av svangerskapet...var i uke 34.

Jeg har faktisk ikke fått en konkret diagnose.

Både lege og jordmor mente at det kunne være vene cava(?) syndromet. Når babyen og /eller livmora presser på den pulsåren man har i ryggen,så blodstrømmen rett og slett blir for dårlig.Samme som skjer når man ligger på ryggen.

Men det var jo ikke sikkert det skyldtes dette.

Det andre alternativet var at jeg fikk noen plutselige blodtrykksfall. Det var egentlig umulig å vite.

Jeg har også fått høre at det rett og slett var at jeg var fullstendig utslitt og at kroppen sa stopp....Var nok mer sliten enn jeg trodde...Full jobb,to barn,hus osv...

Så jeg kan ikke hjelpe deg så mye er jeg redd..siden jeg ikke er sikker på hva som feiler meg.Det viktigste er å lytte til kroppen og prøve å hvile mest mulig.

Formen min har kommet seg veldig etter at jeg ble sykemeldt.Jeg får fortsatt sånne "anfall",men ikke så ofte lenger.Og jeg er mer vandt til det nå,så jeg kjenner når det er på tide å slippe alt og legge meg ned.

God bedring!

Skrevet

Å fyttikatta! Noe så skummelt!

Jeg har ikke vært borti dette selv, men vært vitne til det. Det skjedde når vi på barselgruppe på utebadet i byen. Hun svimte av mens hun satt, og fikk ett anfall. Hun fikk surstoff og ble sendt til legevakta. Det hadde visstnok skjedd før også. De prøvde å utrede om det var eplepsi. Om det var det de kom frem til aner jeg ikke. Hun måtte uansett slutte å kjøre bil til de hadde funnet ut av hva det var. Hun turte knapt å gå med barnevogn, for hun var redd det skulle skje noe.

Det eneste jeg vet er at hun har fått ett barn til etter det. Regner med at de har funnet ut av det, og at hun får medisiner.

Håper du finner ut av hva som er årsaken!

Skrevet

Godt det gikk bra med deg, men sikkert litt slitsomt å ikke vite hvorfor det skjedde.

Jeg hadde noe lignende ca 23 uker på vei og har vært fullt sykemeldt siden. Legen kunne ikke si sikkert hva som var galt, men min teori er at blodtrykket sank fort og siden jeg sliter med lave jernlagre, fikk hjernen for lite oksygen og at det var derfor jeg begynte å svimle sånn. Jeg fikk alltid lagt meg ned før jeg besvimte, men hadde en del sånne anfall - kjempeekkelt!

Håper det går bedre med deg, men du må passe på deg selv og hvile mye!

Skrevet

Takk for gode og utfyllende svar! de sa meg faktisk mye, skal begynne med jern, da den har sunket til 9,7! ellers høres den forklaringen med vene cava ganske sannsynlig for min del, i tillegg har ryggen min vært megastiv i det siste, stresser litt ned...men ikke sykemeldt, men føler meg frem!

Men supert få litt "forklaringer" av dere:)) takk takk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...