engajente Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Skjedde meg i går: jeg skulle ta bussen fra byn (oslo) og hjem. har bare en buss jeg kan ta. følgende skjer: det står to andre vogner på holdeplassen og da bussen kommer er det allerede en på. Ok tenker jeg er jo plass til 4 vogner..... men den ene vogna er av den lange typen og kan derfor ikke stå på langs av kjøreretn. men får lurt meg på ( de to andre var jo først på holdeplassen) men så to holdeplasser senere går de to vognene av!!!!! altså hvis jeg ikke hadde lurt meg på hadde jeg måttet vente 20 min på neste buss, mens de to andre kunne tatt 3 forskjellige trikker de to holdeplassene..... -så hadde du hvis det hadde skjedd deg spurt om den som ikke kom med hvor langt hun/han skulle og gått av hvis du hadde hatt ett annet alternativ?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Har ikke det problemet, for jeg kan faktisk ta buss, trikk og t-bane hjem! Og de gangene der jeg må ta en bestemt buss, så er det en som kjører ofte, så føler ikke et behov for å spørre om den som er uttafor må være med. Skjønner at folk velger buss i stedet for gamle trikker, faktisk spesielt om de bare skulle noen stopper, for det er litt styr å ta den opp og ned hvis en er aleine. Hadde jeg vært den uttafor så hadde jeg ikke forventa at noen skulle spørre meg om hvor langt jeg skulle, og om jeg måtte på denne bussen, og jeg hadde også forventa meg et spydig svar hvis jeg foreslo at de kunne ta trikk i stedet, men jeg hadde jo tatt sjansen på å spørre hvis det var snakk om 20 minutter. Vet ikke om jeg har bidratt til at noen måtte vente lenge på bussen, men håper ikke det...jeg tar tross alt ruter som ikke har lange ventetider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå