Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Så alle som har under 400 000 i året SKULLE aldri fått barn, for da har man ikke råd til stor flott bil med DEN UTROLIGSTE SIKKERHETEN og i tillegg barnesete som er best i test( ikke glem at det blir dyrt siden det er forskjellig best i test hvert år). MEN vil tilføre en ting til til alle dårlige foreldre som ikke har nok økonomi til å tenke det beste for barnet. HUSK nytt hus, gamle hus med gjemt mugg fremkaller allergi, noe som du som foreldre er andsvarlig for. NETTOPP helsen til barnet. SÅ nytt hus, ny bil og best i test barnesete og alt annet som følger med i det "siste in" av sikkerhet til hus, uteareal og bil må være på plass i tillegg til årslønn som tilpasser dette.....HVIS ikke er man dømt.................................... til å ikke bli bra nok foreldre desverre=(. Makan til folk!!!!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 tror det er noen her i kveld som virkelig vil provosere med de bil og sete innleggene! gidder ivertfall ikke bry meg! gjør som jeg vil uansett hva en fremmed innpå her måtte mene!
*mamma* snart bryllup Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Så enig så enig med deg angelica!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Makan til opptreden. "Min bil har best i test....bla bla bla" propaganda, har ikke sett på makan. Har du ikke en slik bil er du dømt......................
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 **Angelica** hev deg høøøøøøøøøøøøøøøøøyt over disse såkalte "best i test" greiene, for 9 av 10 slike tester på utstyr, biler mm er KJØPT OG BETALT!!!!!!!!!!
Simselimsen Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Det er bare folk med lav selvtilitt som må dytte andre ned i søla for og føle seg bedre.....
Ducchini Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 det er mulig "De Utrolige" gjør alt for å provosere, og det klarer hun jo og... La vær å svar på innlegget, så forsvinner hun av seg selv, hun kan sikkert ikke noe for at hun er så uintelligent som hun er, mulig hun ikke ble ammet som liten, kanskje hun satt i baksetet i sin mors boble fra 1973 uten bilbelte, eller kanskje hun ble vasket i håret med sjampo som inneholdt parabener....ikke vet jeg, men hun virker ikke helt god stakkar.... Ha en fin kveld ! Mange klemmer P.S om 5 dager drar vi til Sunny Beach, HURRA§!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Så teit å lese, kan banne på at det er en god del prosent her som kan måle seg bedre i god sikring, MEN å gå ut på en slik måte er kvalmt..........
blimbaby Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Hehe.. godt å høre vi er flere som blir provosert her!!! Orker ikke si noe mer... dømmer ikke de jeg ikke vet noe om... men er tåpelig å ta alle under samme kam..... Ha en fin kveld:)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 flott skrevet angelica ! kjenner jeg også blir irritert av disse evinnelige "jeg er best og gjør du ikke som jeg så er du en dårlig mor"-greiene.. blir ikke enig om slike ting som ste etc, så er greit å legge densaken død synes jeg
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 jeg skjønner folk blir irriterte, og er dritlei av denne debatten....men jeg må si at den er for en utrolig bra sak da!! Vil mye heller lese disse innleggene dag ut og dag inn istedet for "hva skal dere ha til middag i dag jenter" da jeg skulle kjøpe sete nr 2, så kikka jeg egentlig bare på forrovervendte seter.. er jo mye billigere, også tenkte jeg at det ble jo utrolig laglig når poden runda 9kg, så kunne han sitte forrovervendt, og vi kunne kommunisere bedre osv... hadde egentlig sett meg ut be-safe sitt forovervendte sete, men var inne her flere ganger og leste på disse debattene... til slutt ble det rett og slett slik at jeg ikke turte annet enn å kjøpe bakovervendt, kunne ikke ta sjangsen på å ha han forrover! Venta en ekstra måned, og hadde råd til det bakovervedte til be-safe! Jeg driter i om folk blir plaga av å bli nedrent av "propoganda".. hvis jeg en gang krasjer, så kan det være at disse debattene har redda livet til mitt barn.. -ja, da er de vell verdt det!!! Håper de redder enda flere barn med å åpne øynene på de foreldrene som faktisk ikke har tenkt igjennom det grundig nok (sånn som jeg) Hadde dette vært 10 år siden,så hadde det vært anti-røyke debatten som hadde vært på topp.. og alle de som røyka rundt barna sine hadde hatt tusen grunner for å rettferdig gjøre valget sitt! nå, ti år etter er det verdens største selvfølge å holde barna unna røyk.. og jeg håper at det tar mye mindre tid før det blir en selvfølge å ha barna mot kjøreretningen! Jeg bryr meg ikke om hva naboen gjør med sine barn.. ikke mitt valg! Håper bare disse debattene setter en vekker for andre mødre også..... om de er enn så plagsomme, så kan de faktisk være livreddende!!!
Libido- Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Vettu.. Tror det er tryggest å bruke kondom jeg.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 hihi.. der har du et poeng Libido:o)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Det er ikke snakk om debatt en gang, noen av disse innleggene kommer i sammenligning med 4 klasse "æda bæda" propaganda, "jeg har den flotteste barbien" Så forstå meg rett, debattene utarter seg til å bli rett å slett utrolig barnslige på et foreldreforum, helt håreisende. Å påpekes andres feil ved å ikke ha riktig bil, eller ikke ha kjøpt det siste sikkerhetsbarnesete som ble kåret i foreldre og barn. Fatter ikke at folk har tæl nok til å uttale seg om andre på dette punktet en gang. Gud vet kanskje mange her inne kjører forbi disse oppblåste "jeg vet alt" damene med den nyeste bilen og feteste sikkerheten.FORSKJELLEN er å skryte av det på barneskole nivå og diskutere sikkerhet på et normalt nivå. Jeg sier heller ikke at noe godt kan komme ut av en skravleside, det jeg sier er at noen er så høy på pæra at alle andre skal være glad til at de ikke er i nærheten når vedkommende faller, for det blir høyt fall......OG tro meg det vil skje.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 HA HA i tilegg til spirat og p-piller..........................KONDOM er ikke på topp i sikkerhet vet du......nå må du følge med i timen nå snuppa.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 ja..det har jeg lagt merke til..hihi:o) måtte le da jeg leste nedover den lengste linken! Er selv veldig for å ha bekovervedt så lenge som mulig, og pleier å holde med de som taler for samme sak... men i dag ble det rett og slett for latterlig! Gadd ikke å si meg enig en gang.. debatten dreier seg jo mer om å fremheve seg selv og sine flotte biler..og at det "bare" er å kjøpe billigere en bil til 130 000 om det ikke er plass i bilen du kjører i fra før!! Tror det ble skrevet kun i den mening i å fremheve seg selv som velstående! Patetisk! Men uansett.. lenge leve bilsete debattene.... -men la nå dette dreie seg om setene da jenter (velger å skive jenter med vilje nå.. kan ikke være oppegående voksne damer som har skrevet disse innleggene......)
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Enig med Lykkeliten. Hadde ikke visst selv at det var best med bakovervendt sete om det ikke var for disse sidene.. Hadde nok valgt et billigere ett da. Om det har noen betydning i bilen min til 40.000,- er jo en annen diskusjon. Jeg hadde aldri kjøpt en bil til 400.000,- Eller jo, kanskje om jeg var multimillionær da! Bil er dårlig investering.. Om en blir påkjørt og ulykken er ute, tror jeg det spiller liten trille om bilen kosta 2 eller 400.000,- Kommer jo an på biltypen!
Luca Skrevet 13. juli 2007 #19 Skrevet 13. juli 2007 Veldig bra innlegg av lykkeliten! Det er mitt håp i bilsetedebatter, at kanskje et foreldrepar velger bakovervendt istedefor forover fordi de har fått riktig info....det er alt for mange(inkludert veldig mange forhandlere) som ikke vet konsekvensene.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Poenget er å klare å holde det på et nivå slik at det går ann å diskutere, uten dritt sleng, "dårlig mor" opplegget og jeg vet best.
Luca Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Som jeg skrev i et annet innlegg her(det var vel der simselimsen oppfordret til å skrive under på god mor osv...) så er det vel de med dårligst samvittighet som hyler høyest om dårlig mor osv. Utrykket har jeg omtent ikke vært borti før jeg slang innom her, og det er ikke vanskelig å se hvem som skriver mest om det:-) Så fordet om jeg er temmelig standhaftig i bilsetediskusjoner, har jeg aldri nevnt hveken dårlig mor, jeg vet best osv...det er det andre som sørger for å omtale seg selv som:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå