Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Er dere ofte på aktiviteter hver for dere om kveldene? Evt ca hvor ofte? Sover dere på samme rom med babyen...(selv om han/hun ammes) Hjelper far til/deltar med babyen?? Hva er "vanlig" ? Takk for svar!! Klem
-spent- Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Har en utrolig flott samboer som hjelper til alt det han klarer, og er veldig flink med datteren vår:) Gjør ting hver for oss og sover på samme rom som babyen:)
rødhette* Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 1. Vi er på aktiviteter hver for oss om kveldene når det passer. Det har blitt til at han er mest på egne aktiviteter, men det er fordi han spiller fotball og fordi jeg kjenner få som har anledning til å møtes på kveldene (pga amming). Men jeg får lov å dra for å finne på egne ting når jeg ønsker det. 2. Vi sover ikke på samme rom, og har ikke gjort det siden han var 3 mnd (han er 6 mnd nå). Ammer ikke. 3. Far gjør sin del av jobben. Jeg mener at det er ikke å hjelpe til - hvem sier at det er mors jobb å ta seg av babyen? Man er da to foreldre. Her i huset er det like vanlig at han steller eller gir mat eller koser, som at jeg gjør det. Vi deler på både kos, stell og mating. 4. Hva er vanlig??? Av hva da?
lea80 Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Har også en utrolig flott samboer. Her gjør vi begge det som trengs - (bortsett frå amminga da-men nå er han snart 10 mnd og drikker ikke mye mm lenger) når det trengs! Uten mas. Synes ikke det å få baby skal være et enkeltmannsprosjekt og hadde heller ikke tolerert noe annet enn at han stilte opp. Så det er jo litt opp til hva en ønsker selv også da. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Jeg steller babyen 90 % hvertfall. Pappan er flink til å kose med han, men han kommer fort tilbake til meg hvis d er noe annet("arbeid").. Dessverre..Jeg gjør vel 99% av husarbeidet.. Så jeg er litt sliten.
Sylteflesk Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Her "hjelper" ikke far til i det hele tatt. Dvs. jeg ser det ikke slik at hus og barn er min jobb og at han da skal være snill og "hjelpe" meg. Vi er to om jobben det er å drive hus og familie, og hjelper hverandre. Siden jeg ammer, bruker han mer tid enn meg på husarbeid.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 her gjør far ingenting annet enn å kjøre rundt å kose seg mens jeg må gjørE ALT , gaanske sliten nå ja ! blir vertfall ikke flere unger på oss
Xitra Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Huff da, det er jo ikke så snilt igrunnen. Kan du ikke be han hjelpe deg mere? Her er mannen borte mye igjennom jobben. Jobber turnus borte 3 uker, hjemme 3 uker osv... Når han er hjemme hjelper han til mye med hus og barn. Vi står opp annenhver morgen (jeg ammer først så står han opp), vi sover på samme rom alle 3, og han steller henne like mye som meg utenom bading da der er han ikke helt trygg Er alltid morsomt å se hva han tar på henne på morgenen. Idag hadde han tatt på en strømpebukse i str. 56 (hun er 6 måneder...) Det var ett morsomt syn..
Marolla Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Her hjelper han gladlig til. Kan kommandere han opp til å bytte bleie midt på natten om jeg vil. Han har faktisk blitt irritert om jeg har byttet bleie for mange ganger på en dag, -for det er jo hans jobb
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Han gjør det han får til - dvs alt utenom å amme. Tar bleieskift på natta også, om han ikke skal på jobb dagen etter. Når det gjelder aktiviteter, så har vi ikke vært så veldig "aktive" på kveldene ennå, gutten er straks 10 uker. Men når lysten kommer, så kan vi nok reise bort begge to. (Ikke så lenge jeg da, men det er pga amminga...)
hit og dit Skrevet 14. juli 2007 #13 Skrevet 14. juli 2007 Eg er enig med ei over her formuleringa er litt feil: far hjelper ikkje til han gjer sin del. Sambuar gjer så mykje som han kan med ungen, men eg må jo stå opp om natta for eg bærer maten på meg. På dagen er han på jobb så då faller det meste på meg, men på ettermiddagen gjer me begge vårt. Kor mykje me gjer avhenger av kva anna så skjer den dagen. Tuva ligger på rommet med oss no, for me er sjå foreldra våre i sommar då me bur i utlandet. Heime har ho eget rom rett over gangen for oss, men me har døra åpen og eg ser ho fra mi seng. Når Tuva er seks uker skal far ha farspermisjon så då gjer vel han det meste utenom matinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå