Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Jenta mi snakker veeeldig mye. Hun blir to år i oktober, og snakker fulle setninger og gjør seg veldig godt forstått. Men noen av ordene er det bare mamma som forstår:)
bomper`n Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 sønnen vår på 2, snakker også mye... her løsner det mer for hver dag som går!! kjempemorsom tid altså det er helt utrolig hva han får med seg!!
nepomuk Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Er litt over 2 og snakker mer og mer for hver dag... ) Skikkelig artig denne perioden. Har fått ei skravlebøtte som skravler i vei dagen lang. Bruker hele setninger, og veldig mye er lett å forstå, men noe må man "tolke" litt utfra sammenhengen det blir sagt i.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Da min sønn var ca 2 år sa han kun mamma, pappa, hadet og ja. Plutselig, på en mnds tid, kom en hel masse med ord. Han er nå 2 år og 8 mndr og snakker helt reint og har et kjempegodt ordforråd.
Globox Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Min sønn er 2 1/2 år nå, begynte i barnehagen sist august og da kunne vi knapt forstå et eneste ord, husker jeg var bekymret for om han var litt sein med språket sitt. Nå prater han som en foss og vi skjønner alt han sier, bortsett fra noen unntak da. Han er tospråklig (norsk og engelsk), har vært mest norsk, men besteforeldrene har kun snakket engelsk med han. Han har også blitt veldig flink i engelsk nå, kan spørre om ting og føre en "normal samtale".
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 min gutt ble 2 år i mars, han prater stort sett helt rent..begynte tidlig å prate, det gjorde jentene mine også....
M by M Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Jenta mi er 2 år og 3 dager, og snakker setninger, noen ganger bare mamma som forstår, men som regel er hun flink til å få alle til å forstå. Hun synger Bæbæ lillelam - rent og hele sangen. Litt av bakekakesøte. Hun kan noen engelske ord, navn på de aller fleste dyr, klær, bil, fly, sykkel, hus, navn på mennesker hun kjenner, navn på lekene sine, hva forskjellige matvarer er osv osv.... Noe snakket hun helt rent, annet må man tyde litt ekstra. Setningene er noen ganger veldig lange, men da vanskelig å forstå. Er de korte, skjønner vi det fort. Hun forstår nesten alt som blir sagt til henne, og kan si alfabetet frem til G. Vi øver ;-) Og hun syns det er kjempe gøy :-)
3 gutter iløpet av 4,5 år Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Min sønn ble 2 år i april. Siste 2 månedene går skravla uten stans. Han kan navnet på ca 10 farger (lært i barnehagen m et puslespill de har tror jeg) Synger og synger. Pga en regnvåt sommer har det blitt endel film, og Karius og Baktus er en slager. Han synger hele vers: "Hei hulla hulla hulla, vi to hal det jammen bla. Hæj i tennene til Jess, er vi aldi sukkerless. Søte kalamejer små, æ det bette vi tan få. Også det så vi få nå, deilig loff me sijup på......" Utrolig hælig alder altså. Kan jo spise han opp. Skikkelig kleisespråk. Storebroren som snart er 4, snakket helt rent når han var 2 1/2. Til og med skikkelig R og S. Fort gjort å sammenligne, men så er begge deler helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Sønn min snakket helt rent når han var ca 2 1/2. Han har hørt ekstremt mye på barneplater og musikk generelt. Noen sier barn får godt ordforråd av det. Kan jo stemme. Etter konsert m Marit Larsen, er barneplatene for tiden byttet litt ut m plata hennes, og nå synger han med på engelsken hennes. Ikke riktige ord, men de ligner.... Utrolig vittig å høre på. Nyyydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå