Gå til innhold

JA&SL

Gjest Ingen skal få!

Anbefalte innlegg

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Har skrevet et innlegg til deg på småtroll, men fant det ikke nå..

Går alt bra med deg? Så det endte i hastekeisersnitt.. ?

Og så ble det en Tuva og ikke Malene? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan.

Eg har ikkje vert på internett før no idag, så eg har ikkje sett det innlegget.

Me var godt igang med fødselen, 4cm, men så begynte eg å klemme av navlestrengen til Tuva under kvar rie. Eg hadde visst veldig lita livmor på slutten, og det var nok ein av grunnane til at ho kom så tidlig og. Til slutt så sank hjerterytmen hennas så mykje at det enda i hastesnitt. Det var jammen godt me fekk ordna opp i det økonomiske i forkant, ellers kunne det blitt dyrt. Alt står bra til med oss. Mamma kom til Ungarn samme dag som eg kom ut av sjukehuset, 4 dager etter, og så tok vi flyet heim 10 dager etter. Det var slitsomt å reise, men mykje betre å komme heim til Norge enn den ekstreme varmen som var i Ungarn. Heime har foreldre, svigerforeldre og sambuar tatt godt vare på meg, eg har rett og slett blitt bortskjemt

Sambuar ombestemte seg og ville heller ha Tuva enn Malene, og det navnet var min favoritt heile tida, så eg er fornøyd no.

Korleis er det med dåke? Er jenta like snill? Eg var inne på profilen din for å sjekke om dette nicket var deg og såg at det var litt omståkking i familiesituasjonen. Håper alt er bra og at du har funne rette løysinga for deg og dine.

Skrevet

Kva nerveskade er det du har fått deg? Får du nåke behandling for dette nå? Kva med pasientskadeerstatning? Det er så utrulig vondt å lese at det skulle gå slik for deg.

Skrevet

Hahaha neida er fortsatt lykkelig gift med Tom-Erik'en min jeg ;-)

Oi så skummelt..

Så du ble lagt i narkose du også.. Det er skummelt, syns du ikke? Jeg fikk liksom ikke tid til å reagere selv om jeg hadde på feelingen at det ville ende i det..

Kom du deg fort, ikke noe ubehag osv?

Må være godt å ha kommet seg hjem ja..

Skal du bli boende i norge eller åker dere hjem til ungarn igjen?

Jenta er like snill, snudd døgnet men det ordnet vi fort med en Ferber-metode.. Veldig våken liten jente kan holde på hele dagen.. Hehe..

Hvordan er Tuva da?

Har tenkt på deg, fikk aldri "avsluttet" praten på bim, og jeg husker du alltid ga så fine svar :-) Høres veldig dramatisk ut alt sammen.. Håper du har kommet deg.. :)

Skrevet

Så ikke denne.. Var og tok masse bilder o.l og klemte og det virker som at den nerven hvor han traff er skadet sånn at jeg alltid kjenner rykningen av spinalen i låret, samt at det kjennes ut for meg som at ryggen er sjøsyk om du husker jeg prata om det..

Skal inn til sykehuset igjen på et møte..

er flere som har hatt problemer med han som satte spinalen...

Skrevet

Haha, jaja eg går fem på eg. =) Selger sjela for ei god historie....

Det vart brått slutt på BiM surfinga, det vart eit langt opphold før eg var inne på BiM med fødehistoria eit par veker etter fødselen, men det var jo nesten ingen kjente igjen der. Iallefall ikkje den dagen. Fekk nesten ingen respons på fødehistoria så eg tenkte at det var nok ikkje så mange som savna meg om eg flytta til DiB. =) Koselig å høyre at nåken husker meg, hehe.

Uff, ja det var skummelt heile keisersnittgreia. Me hadde slik ein fin epiduralfødsel i begynnelsen. Legen var til stedet heile tida og me satt å preika på romemt. Så vart plutselig han og jordmora så alvorlige, og dei begynte å tilkalle folk på ungarnsk, så eg forstod ingenting. Dei hadde visst vurdert å åpne meg på fødestova, for det hasta slik fortalte legen meg i ettertid. Eg kom meg nå på operasjonsstova, men då var eg stressa då. Anestesilegen brukte litt tid på å roe meg ned før han dopa meg. Det var skummelt med den sorte maska som kom over fjeset der. Heldigvis så gjekk alt fort og bra. Eg kom meg kjapt etterpå.

Me blir buande i Ungarn. Eg begynner på skulen igjen 9 september, og då skal sambuar ha permisjon eit halvt års tid.

Tuva er kjemperolig og god. Ho sover, eter og driter, til gjengjeld gjer ho mykje av alle tre tinga. Eg er sjeleglad for at ho ikkje har vondt i magen eller nåke anna.

Skrevet

Ja eg husker heile historia di, for den engasjerte meg ganske mykje. Det er så irriterende at slike leger får praktisere vidare. Argh, det lager dårlig rykte for fleire leger. Har sjukehuset tatt initiativet til dette møtet? Eg håper virkelig du får nåke igjen for dette, og at du holder det sterk i prosessen. Skal du snakke med legen som satte spinalen og?

Skrevet

Ja er sykehuset.. som har tatt initiav altså.

Jeg har snakket med legen, men han mener han ikke gjorde noe galt. At det var tilfeldig at det tok så lang tid. At jeg hadde fin rygg og at det skulle hagått lett. Han sier forvrig at det er min skyld som ikke satt stille, men det sier de andre pleiernee som var der at jeg var flink til, for jeg satt helt musestille. Er så forbanna enda jeg.. hehe.. ødela jo alt det der

Skrevet

Haha er flere som ahr gått på den der ;)

La du ut historie? Har du linken, jeg vil gjerne høre jeg skjønner du :-) Har tenkt på deg og skjnte jo at du hadde født, hehe!

Det måtte gå fort ja.. Er jo godt alt ordnet seg og at du også kom deg fort.. er jo skikkelig skummelt å bli slengt i full narkose.. Må ha føltes veldig ksummelt når de snakker på et annet språk og er veldig alvorlige.. kan liksom ikke unngå å forstå at noe er galt. Så er det godt dere fikk ordnet i pengene husker du skrev "tenk om det blir hastekeisersnitt" , og det ble det jo dessverre :-/

Hvor lenge skal dere være i norge da? Til du begynner igjen?

Vår jente har heller ike hatt magevondt, kryss i taket og bank i bordet.. bare snill :)))

Håper jeg får høre historien din da..!

Skrevet

Det er bra du har pleierne som kan støtte deg i di sak. Idiotisk av legen å forsøke å redde seg sjølv ved å "skylde" på pasienten. Tåpelig og barnslig. Eg håper han får på pukkelen.

Ein skulle nesten tru eg var synsk, eller så har eg gløymt å banke i bordet mens eg snakka om hastesnitt. Ifølge legen så vil han anbefale planlagt keisersnitt neste gang om eg vokser like lite på slutten neste gang. Eg høyrer til Haukeland sjukehus i Bergen, og dei har ikkje akkurat eit godt rykte på seg i forhold til keisersnitt. Mor mi vart og anbefalt planlagt ks på grunn av lite bekken, men Haukeland overkjøyrde ho og kalla det prøvefødsel. Sambuar meiner me bør få andremann i Ungarn og, for me er veldig fornøyd med legen me hadde der. Han var fantastisk.

Me reiser ned ca ei veke før eg begynner på skulen, så det blir ein gang i september. Sjølv om det kan vera fristande å reise ned tidligare så ein får litt sol på kroppen, men mannen må jobbe og me vil jo vera med han.

Skrevet

http://www.barnimagen.com/forum/thread/9717817

Her er linken. Eg skreiv ikkje så alt for detaljert.

No har sambuar tatt Tuva med seg i senga, så det er vel på høg tid at meieriet følger etter.

Du må holde meg oppdatert på kva som skjer med tanke på deg og sjukehuset. Denne saka har virkelig engasjert meg.

Natti =)

Skrevet

hehe ja det er tøvete, om jeg satt så jævla urolig kunne han jo lagt meg i narkose siden jeg tydeligvis ikke skjerpet meg ;)

Ja jeg tror du glemte å banke i bordet, men kanskje du fikk en fornemmelse av det eller noe, siden det ble så mye "kluss" og komplkiasjoner..

Haukeland er jo ramme med keisersnitt da, haha :P Jeg fatter ikke at de er så opptatt av å holde den statistikken nede, det kan umulig være sunt. Glad de var mildere her!

Ja dere skal bo i ungarn lenge eller? Hvordan reagere beaglen deres på Tuva da? :) Vi har ikke latt kattene være så mye her fordi han ene er så hekta på meg og sjalu så de er ute til september tenkte vi..

Godt å høre dere hadde en bra lege. :-)

Hvordan gikk det med moren din og haukeland forresten?

Er det godt å være hjemme i norgei gjen da? hehe, hva studerer du egentlig?

Skrevet

Nå har jeg lest:-)

Dere får kose dere, så skal jeg holde deg oppdatert, synd du ikke har post for da kunne jeg skrevet ti ldeg der:-)

Masse gratulerer med tuva!!! :)

Skrevet

EG har hatt post før, men har hatt problemer med min side i det siste. Får se om eg kan få fikset det imåro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...