Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Jeg kjører nok ikke noen liten Hyundai - eller hvordan det skrives... Vi hadde heldigvis råd til å kjøpe en bil som har oppnådd rekordhøyt score i NCAP sikkerhetstest. Den er stor og god, jeg har god oversikt i trafikken og barnet mitt, på litt over 2 år, trives som plommen i egget i sitt bakovervendte sete. Merkelig at det må bli sånn sutring selv om man bare forsøker å være saklig og foreslår tiltak i beste mening! For det er virkelig det jeg prøver!
*mamma* snart bryllup Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Jo, men det du ikke forstår er at det er faktisk ikke alle som har råd til så flotte store biler som dere. Men det er flott noen har da. Trenger ikke å kalle andre for dårlige mødre og si at de bør ha dårlig samvittighet.
Elipepsi Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Hvis det er meg du sikter til, så mener ikke jeg å være sutrete. Prøver bare å fremstille min sak på en saklig måte. Hvorfor jeg ikke har råd til å kjøpe nyere bruktbil.
ALIICE Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Kakao kjører et gammelt drog av en volvo.... Kom ikke her og si at den er mer sikker enn 2007 modell! Du er tragisk, ikke mye konstruktivt over deg nei.... Anbefale gamle biler til andre!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Skjønner hva dere snakker om, og jeg har faktisk aldri nevnt ordene dårlige mødre (før nå, da!)! Men det med samvittighet har jeg nevnt, men til og med jeg forstår at ikke alle har råd til de nyeste, tryggeste bilene - men man bør strekke seg så langt som mulig. Og om jeg ikke hadde hatt råd til en ny, trygg bil, så ville jeg i alle fall valgt den bilen som var tryggest for barnet, og tenkt utrolig mye mindre på meg selv. Dere får gjøre så godt dere kan og spare sammen noen kroner å legge i "ny" bil - en så trygg bil som mulig! Sånn. Nå har jeg forsøkt å avrunde dette litt hyggelig, skjønner at noen synes jeg var litt krass. :-)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Hæ? Hvilken Volvo? Volvo har jeg kjørt en eneste gang i mitt liv, og det er minst 10 år siden, og dreide seg om en strekning på ca 7,5 km.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 ja du er jo bare et par år yngre enn moren min, så du har vel hatt god tid til å spare opp til en stor og god bil som har oppnådd rekord høye scorer i NCAP sikkerhetstest. Foreslår tiltak i beste mening?? haha,den var god.
ALIICE Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Ser ikke noe poeng i å avrunde dette på en hyggelig måte. Du bør også begynne å spare.............
*mamma* snart bryllup Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Stemmer, da forstår jeg, du er bare ett par år ynggre enn moren min også. De kjøpte nettopp ny bil, og det er først nå sa de at de hadde råd til å kjøpe en så ny. Kostet litt mer enn deres da. Vår tid kommer vel den og tenker jeg.
Ikkelektuell Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Dere slår Krangle på BiM ned i støvleskaftene i kveld, jenter. På den annen side, så kan det jo hende at dere gjør det hver kveld, for alt jeg vet. Oh well, don't mind me. Dere skal få fortsette å trimme intellektene deres i fred. *knegg*
ALIICE Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 kakao bør selvfølgelig kvitte seg med nåværende bil og begynne å spare til en som er mer sikker! Altså: Dette er KUN i beste mening!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 OK! Skal øremerke et innskudd på sparekonto hver måned framover. Det blir 5-6 år til neste gang vi skal kjøpe ny bil, så litt må jeg vel klare å spare sammen... :-)
Den lille prinsesse Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Det Kakao ikke tar høyde for når hun og mannen kjøper bil i over 300 000 klassen er at de er født på 60-tallet... Flere av oss som er 80-modeller og akkurat er i etableringsfasen....om noen ord kjører nok vi i en SUV til 400 000 og er enda tryggere i trafikken!!!
Den lille prinsesse Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Vet ikke hvorfor jeg skrev ord...mente år!
ALIICE Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Hallo! Kakao kjører et gammelt drog av en volvo!! Gammel 97 modell tror jeg..............
På vei igjen <3 Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Hva i svarte er vitsen med dette da? Hjelpe meg...
ALIICE Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Sjekk barnestol debatten, så skjønner du=) Synes dette har vært en helt genial diskusjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå