Mamma til en prins+spire Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Har en 2,5 mnd gammel baby. Far har ikke sovet med oss siden han beg i jobb etter f permisjon. Han kommer fra jobb kl 1800 for det meste og jeg har babyen hele kvelden. Han skifter kanskje en bleie hvis jeg spør... Nå har han holdt kurs i to uker og lest hver kveld og jeg har hatt babyen. I kveld var første kveld vi kunne finne på noe sammen men da ville han heller ut med en kamerat. Først var det kino, så ville han ta en øl. Jeg spurte om han kunne komme hjem til 23 så vi kunne sove sammen. Nå meldte han og spurte om han kunne fortsette festingen fordi han ikke hadde kost seg på lenge... Også sier han at jeg er urimelig som vil ha han hjem.. Er jeg det??? Han vil at vi skal finne på ting hver for oss i uken. Han to kvelder og jeg to kvelder...er dette vanlig??? Forventer jeg for mye???? Takk for svar
solastråler Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Dette må jo dere finne ut av selv, men vist han sier du skal ha to kvelder, så må du bruke de. Se om han finner ut at han savner å gjøre noe sammen med deg også. Jeg setter pris på de kvelden jeg er alene uten mann og barn. for du lærer fort at mannen han kan bare gå fordi du er barnevakt, men ikke omvendt, slik kommer det alltid til å være. Men heldigvis så har jeg ikke en mann som bare stikker når det passer ham, vi har litt orden på det, men så har vi noe som heter jakt, som begynner vært år 10 september og varer til 15 november. Den skal jeg si jeg hater til tider, selvom det betyr kjøtt i fryseren
Mamma til en prins+spire Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2007 Takk for svar dere!! Må prøve å komme til en enighet om dette... Glad for tips! Takk
Simselimsen Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Min mann jobber halv8 og er hjemme til klokka 16. To kvelder i uka trener han, og da er han borte ca 2-3 timer....Borsett fra de timene er vi ALLTID sammen. Vi er bestevenner så vi gjør alt ilag nesten. Han hæres ikke bæsjbleier, så de bruker jeg og ta meg av. Vi gir kveldsmat, tar kveldstell og legger henne annenhver kveld. (Jeg er fortsatt hjemme så jeg gjør alt på dagen) Han leker mer med henne og slapper av med henne forran teven om kvelden, mens jeg lager middag og sånnt, dette fordi han skal få mest mulig tid med henne.....Så han er fritatt for middagslaging og husarbeid på kveldene (foreløpig) Han er så og si aldrig ute med kompiser i helgene.... Nå er jeg og mannen min kansje mer sammen en det som er vanlig, men likevell synes jeg mannen din er litt fraværende....Har du prøvd og snakke med ham....forklart ham at han må knytte bånd med babyen osv....
oui-oui Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Nei, du forventer ikke for mye. Om det er vanlig å ha det slik du beskriver deres forhold, vet jeg ikke, men jeg vet at jeg ikke kunne levd slik selv... Mannen min jobber også mye, og han reiser en del, men når han er hjemme så er han 100% til stede for ungene, gjør husarbeid og ønsker å tilbringe tid sammen med meg. Personlig synes jeg det høres trist ut å dele ukekveldene mellom seg i stedet for å pleie familielivet (og parforholdet, i den grad det lar seg gjøre :-)) litt. Fortell ham hvordan du ønsker å ha det, kanskje finner dere et kompromiss. Lykke til!
Trollmor m/ trolljente Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Skriver under på Leader her, har merket meg at sambo og andre menn jeg kjenner at de nesten er "redde" for å ta ansvar for dem når de er så små. Her i heimen nå de siste 6 er det sambo som er mest sammen med jenta vår, hun er snart 2 nå.
Koala *g07* Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Mannen min har stilt opp fra dag en. Han er helt utrolig. Siden vi har gitt flaske nesten fra starten så har jo begge mulighet til å mate. Han har hatt første måltid, siden han skal på jobb, samt han bader og skifter bleier. Vi deler på det meste, og det uten å måtte mase lissom. Du er nå for all del ikke urimelig. Dere er to om ansvaret, det betyr ikke at dere skal ha "kose" kvelder hver for dere lissom.. Du forventer aldeles ikke for mye, han stiller opp alt for lite etter min mening da.
Gøril (210406) Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 hmm, vi delte på arbeidsoppgavene. Tror sambo har vært ute 4 ganger i løpet av dette året. Jeg var med 1 av de gangene så her er det ikke så mye mine og dine dager. Vi deler på omsorgen og all stell på jenta. I begynnelsen når snuppa hadde kolikk så var deg jeg som diet henne (selvfølgelig..hehe) og om natten så falt en del på meg da han skulle på jobb, men han var oppe også om natten og avlastet meg så jeg fikk sove litt når jeg var sliten... Nå skifter han faktisk mer på jenta enn jeg da han har ferie og har hatt jenta vår i 4 uker alene på dagtid. Han hjelper til uten å måtte spørre om alt. Jeg syns personlig at du ikke forventer for mye, men vanskelig å svare når man hører kun 1 part. Det er veldig tøft i starten å få barn og det er da man lærer partneren å kjenne godt.. har jeg funnet ut Ønsker dere lykke til. Ting går nok seg til..
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Jeg synes heller ikke du forventer for mye. Men tenkte bare på, hvordan hadde dere det før dere fikk barn? Jeg og mannen min er begge glade i å være hjemme med hverandre, så hos oss er vi sammen egentlig mesteparten av tiden. Innimellom drar han en tur med kamerater + at han trener et par ganger i uka. Det synes jeg er helt greit, litt deilig å være hjemme alene innimellom og. Vi sier bare fra til hverandre litt i forkant om vi legger planer og har ikke noen faste dager hvor det er sånn og sånn. Min mening er jo at ting må forandres når man får barn fordi det som regel betyr at den som blir hjemme ikke har noe annet alternativ for noen må jo være med ungen. Om man ikke har barn kan jo den andre bare finne på noe også. Jeg hadde ikke synes noe om at han hadde vært mye borte og synes at vår tid sammen er kvalitetstid. Dette må dere jo finne ut av, men det virker som dere kanskje er litt forskjellig typer. Det er også mange som forandrer mening litt etterhvert når de kommer inn i pappa og familie rollen, håper dere finner ut av det.
Leola Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 synes dette er urimelig av mannen din jeg. Selv om han jobber og du går hjemme så skal han ta like mye av ansvaret når han kommer hjem. Selv om du har født babyen så betyr det ikke at ansvaret skal hvile mest på deg. Hadde nok tatt dette opp med ham evt vist ham denne tråden:)
melkekua™ Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Han vil ikke ta ansvaret sitt virker det som, han vil fortsatt leve slik han gjorde som singel....og jeg blir provosert av det! Ta han et tak!! Han kan ikke få i pose og sekk, du kommer til å slite deg ut, og det er ingen god situasjon for forholdet deres. Synes dine krav er rett og rimelige ;o) Han må vokse opp.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Dette er jo ikke noe samliv. Dere har jo vært deres liv. Høres ikke ut som dere har noe fellesskap. Og hallo, mann som ikke liker å bytte bleie. Hvem gjør det? Ikke jeg heller, men det er en del av det å ha et barn. En kan ikke velge bort noe. Må ta med hele pakken.
<3 + <3 + ? Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Sambo er vel ikke verdens beste til å stille opp. Men tror det retter seg når lillegullet blir litt større. Det er jo jeg som gir han mat, jeg som legger ham og som tar han om natta (dvs. morgenen, han sover minst til 06).... Han bytter bleie hvis jeg ber om det og pleier å stå opp med han på morgenen de dagene han ikke jobber. Er også flink til å kose og leke. Eneste som irriterer meg iblandt er at han ikke har problemer med å legge planer med venner o.l. Han har jo ingenting som binder ham. Men tror nok dette går seg til
Learning to fly Skrevet 14. juli 2007 #15 Skrevet 14. juli 2007 Som førstegangspappa, så kan nok alt virke kanskje mer overveldende for han enn for deg..Og han føler kankjse att alt til nå har gått på jobb og baby for han, selv om han ikke har deltatt så mye, så er jo du "bare" opptatt av babyen..Så han føler sikkert for å ta seg en tur ut for å "lufte" hodet. Unn han det denne gangen. Kanskje han føler seg tilsidesatt? Mange pappaer gjør det. Han føler at nå er det "bare" du og babyen, han er liksom ikke så nødvendig i den sirkelen. Og det er lite "bare" du og han. Om han har forslag nå om at du kan ha to kvelder for deg, og han to for seg, så er det litt krampaktigt kanksje..Mye det når man har barn. Men kanskje han mener det i beste mening. For mange pappaer blir rollen som far noe annet enn de hadde ventet seg, og det går lang tid før de tilpasser seg den.
Forskeren Skrevet 14. juli 2007 #16 Skrevet 14. juli 2007 Synes ikke du forventer for mye, men enig med over her, det kan være at de ikke helt vet hva de skal gjøre. Og får litt hetta. Sånn var det i alle fall her, jeg hadde snuppa mest og inntil hun var 6 mnd hadde pappaen aldri kledd på henne fra scratch om morran.... Men det blir morsommere for fedrene når barna blir eldre, kanskje over 6-12 mnd. Nå er eldste her 2,5 år og har kjempegod kontakt med pappa! Det er jo mye mamma og pupp første tiden, da, så de føler seg kanskje litt på sidelinjen, får kanskje ikke roet knøttet heller og da kan de føle seg maktesløse. Håper dere finner ut av arbeidsfordelingen!
ana baroma Skrevet 14. juli 2007 #17 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har ikke fått sjekka ut mannen min ordentlig enda, men han har jo en sønn fra før, og i følge exen hans, så stilte han opp hele tiden den gangen iallefall:) Han skifta bleier etter jobben så mye han kunne, han var alltid med på stell og var flink til å legge og trøste. Han sto også opp om morgenen med gutten og lot mamman sove. Han reiser jo en del i jobben sin, men vi har skåret til beinet på ting han skal være med på til høsten, og det har vi gjort sammen. Jeg har sagt at før fødselen kan han reise på festival (to uker før ks) mot at han holder seg edru. Skulle noe skje rekker han fint ned på en times tid, og jeg har alltids svigers og naboer som kan kjøre... Hos oss handler det om å gi og ta - og han er jo verdens beste pappa allerede:)) Han stiller alltid opp for gutten sin, og selv om mannen min jobber en del nå, og gutten er hjemme med meg, så tar han alt utenom jobben. Jøss, jeg har funnet den perfekte mannen, jo!! hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå