Gå til innhold

avslag på leiligheter pga barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 2 åring og en på vei.Prøver å leie en større leilighet men får avslag hele tiden med en gang de hører vi har barn. Det forlanges 2-3 mnd dep så jeg skulle tro at det burde holde til evt, reparasjoner. Dette er i Bergen. Jeg har hørt mye rart om bergensere men at det skulle være å galt fatt hadde jeg ikke trodd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm trodde det var kommet ny lov jeg som sa at det ikke var lov og ta mer enn en mnd depositum????

Skrevet

Da har de fleste som avaterer leiligheter til leie på FInn.no misforstått totalt.

Skrevet

ja, er helt utrolig det der. drev å skulle flytte selv og fant kun leiligheter men ikke røyk, dyr og barn... hadde ikke barn da, men røyk og dyr, dog MÅ jo ikke røyke inne da=P

helt utrolig hvor "vannskelig" folk kan være... er nok ikke bare reprasjoner men bråk og tenker jeg..

endte opp med at da leietagerene som bodde under mamma flyttet at jeg tok leiligheten der.. betaler 5500 for 78kvm, alt ink, og kan kanskje være greit å ha mamma i nærheten når første nurk kommer i august....

men håper virkelig du får tak i en leilighet da, og at det er noen vettuge bergensere der ute som skjønner det at småbarnsforeldre faktisk trenger et sted de og at det nødvendighvis ikke trenger å bety totalt ødelagt leilighet eller bråk 24timer i døgnet....

Skrevet

Fikk leilighet i Oslo pga av barn. Fikk ikke barnevakt så måtte ta han med på visning, det som gjorde utslaget. Sykt for en forskjell.

Vil betrakte folk med barn som mere stabile både økonomisk og bråkmessig.

Skrevet

Kan godt forstå at folk ikke vil ha røykende i utleieleilighetene sine.Dne lukten får du ikke vekk med mindre du maler over...

Dyr er problematisk i forhold til allergier osv, og bråk selvfølgelig.

Å diskriminere folk med barn synes jeg bare er dårlig gjort - og jeg er bergenser bare så det er sagt ;)

Skrevet

Vi sa nei til ei alenemor med 3 barn som ville leie hos oss. Vi har enebolig med utleiedel,og ønsker ikke ha andres barn som springer rundt i hagen og overalt her.(kunne jo bare si at de ikke fikk gå i hagen,men det funker jo ikke i praksis,vet jo hvordan barn er)

Vi ønska ingen med dyr,både pga slitasje,og at vi har egen hund og vil ikke begrense hans frihet i hagen pga leieborers dyr,og barn(jeg stoler ikke på at ikke hunden kan bite om han blir provosert,selv om an aldri har gjort det før.)

Røyk synes jeg ikke noe om,men skulle det være at vedkommende røyker,så får h*n påta seg å male hele leiligheten om igjen når h*n flytter ut ihvertfall.

I vår andre leilighet et annet sted som vi også leier ut,har vi sagt nei til røyk og dyr. Siden den ligger i 5.etg uten heis og har 1 soverom,så er den vel passe uaktuell for barn,men får de plass,så værsågod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...