Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle bør barna være før de får d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ikke før jeg konfimerte meg selv- noe som var litt sent. men mener jenter skal være minst 5-7 år før de får hull i ørene

Skrevet

hvertfall vente til de er gamle nok til og spørre etter d selv

Skrevet

jeg selv fikk når jeg var 6-7 år... syns dette er grei alder jeg .. :) det er kanskje lav alder, men det er jo blitt en så vanlig og nesten tradisjonell ting for jenter ..

Skrevet

Dattra mi fikk nettopp hull i ørene og hun er 5 1/2.

Hun spurte etter det ifjord, men jeg sa vi ventet til lue sesongen var over.

Skrevet

Jeg og er med på den om å vente til de spør selv, og spør du akupunktørene så sier de ikke ta i det hele tatt. Svogeren min er piercer og de har et apperat de måler etter nerver med... øret er et av de mest nerve fylte områdene på kroppen.

Dessuten drar de fleste bare til en frisør eller noe sånt og skyter hull, noe som er helt forferdelig vondt. Det vrenger seg her når jeg seg bitte små jente babyer med hull i ørene!

Skrevet

Min tante tok med meg og tok hull i ørene mine da jeg var 2 år. Mamma ble ikke så blid da hun så det nei..var nok i tidligste laget mente hun! Jeg har hatt hullene siden :)

Skrevet

April82:

jeg er også 82 modell, å tante tok meg med å tok hull i ørene når jeg var 2 år. mamma klikka i vinkel da, men jeg har hullene ennå:) gror ikke igjen uansett hvor lenge jeg går uten heller, veldig kjekt

snedige greier hehehe

Skrevet

til di begynner på skolen synes jeg, var selv 6 da jeg fikk=)

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var to år. Husker det faktisk, kanskje et av de første minnene jeg har. Grunnen til at jeg husker det er ikke at det var spesielt traumatisk, men etter at vi hadde tatt hullene dro vi og hentet en nydelig liten undulatunge, som vi hadde i nesten 17 år. Kommer aldri til å glemme det for jeg gledet meg så utrolig mye;-)

Skrevet

Hehe, glemte å svare på spørsmålet. Jeg synes det er veldig fint med hull i ørene, men tror ikke jeg kommer til å klare å ta det på min datter på mange år ihvertfall. Hun er et og halvt nå. Hun får vel få når hun spør om.

Skrevet

Mener å huske å ha lest at små barn har lettere for å utvikle eksem og irritasjoner når de har hull i ørnene. Bør ikke anbefales før barna begynner på skolen tidligst... vet ikke om det stemmer, men jeg uansett hvor fint jeg synes det er så skal ikke min evt. datter få hull i ørene så tidlig..

Skrevet

Dette er ikke for å skremme dere altså..

jeg fikk hull i ørene da jeg var rundt 12 år gammel.. Da var jeg klar for å få hull i ørene. Mamma var nøye med at jeg renset hullene... Så tok jeg 2 til over de gammle da jeg var et par år eldre. Etter en stund begynte det å vokse store kuler på øreflippen, ut fra det nederste hullet. Kulene ble så store som erter.. Det resulterte i 3-4 store kuler som jeg måtte inn på sykhuset for å operer bort. Jeg hadde også et hull "oppi" øret. Der kom det også en stor kul. Jeg måtte inn å operere den også. De kune stikke lillefingeren gjennom øret etter at de hadde skjært bort alt... Ble satt på penicillinkurer og måtte ha hjelp til å vaske håret da jeg ikke kunne få vann på sårene. Det viste seg det at jeg ikke tåler å ha hull i ørene.

Derfor vil jeg anbefale dere å tenker dere godt om føre dere tar hull i ørene på deres små barn. Det er ikke for å være gammeldags å sær at jeg skriver dette. Mine barn kommer helt sikkert til å få ta hull i ørene, men jeg kommer til å fortelle dette til de først, så får de bestemme selv om de vil ta sjansen. Derfor mener jeg at de bør være rundt 10-12 år føre de tar hull i ørene.

Skrevet

Brukte det til å forhandle med min datter da hun ville klippe håret sitt. Hun fikk hull i ørene, og det lange håret forble langt. Da må hun ha vært ca 7 år.

Skrevet

Vanskelig å ha en klar fasit, men barna må hvertfall være gamle nok til å spørre om det selv, og ha utrykket ønske om å få det over en lengre tidsperiode. Noen gjør kanskje det når de er 7 år, andre når de er 12.

Men å sette hull i ørene på spedbarn synes jeg bare er sjukt. Utsette barnet for smerte for at vi voksne skal synes det er pent? Grøss...

Skrevet

Jeg tok hull i ørene som 5 åring :) Tror noen plasser nekter dem barn og ta hull i ørene..For når søsken barna mine på 5 og 7 år skulle ta hull i øret ville ikke han som jobbet på frisøren gjøre det,Fordi dem var for unge!:)

Skrevet

eg fikk ikke hull før syvende klasse, og etter 4,5 sammengroinger har eg gitt hullene mine opp. er med på å ta når di spør ( eg spurte lenge før eg fikk, endte opp med at eg og ei veninde sneik oss te frisøren og tok )

Skrevet

Fikk da jeg var tre år. Greit med det første, men det andre måtte de overtale, lirke og lure før de fikk ta.

Skrevet

Jeg synes hull i ørene må vente til de er store nok til "virkelig å ville selv".... Selv fikk jeg hull i ørene til min 9 års dag av min mors beste venninne, mamma tørna nesten, hun mente jeg var for ung... Da jeg var 12 tok jeg selv 3 hull til i hvert øre... Og har disse 4 i hvert øre den dag dag i dag.. Har aldri hatt noe trøbbel med hullene heller.

Datteren min begynte å spørre om hull i ørene og ørdobber da hun var 3.. ville ha øredobber akkurat som mamma... Jeg sa til henne at hun fikk vente til hun var større, minst til hun skulle bli skole-jente.

Hun "krevde" hull i ørene da hun fylte 6 år, hadde fått 500 kroner av oldemor og oldefar i gave, så hun ville ha øredobber og hun ville betale selv... Så da gav jeg henne lov... Og stoltere jente skal man lete lenge etter.

Men å sette hull på unger på 1, 2,4 år... det synes jeg horribelt. Synes skole-alder er i sånn minimumsgrense jeg..

Men jeg har satt krav til min datter da... Hun får ikke bytte øredobber selv, og hun får bare bruke øredobber jeg har "godkjent", pga allergier og div får hun bare bruke gull og sølv kjøpt hos gullsmed...

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 1 år. Synes det er helt greit jeg.. Får jeg en datter så kommer vi nok til å gjøre det rundt den alderen.

Skrevet

jeg synes det er kjempe fint når en 1 åring har hull i øra. tror kanskje min lille prinsesse hadde fått det, men jeg vet ikke om jeg hadde klart det da hun var så liten.

Lille gutt kan få om han selv ønsker i det ene øret. det er opp til han.

Skrevet

Rundt 1 år syns jeg er helt greit jeg. Fikk selv da jeg var 2 år. Husker det godt og jeg var kjempe stolt. Spurte faktisk selv mamma og hun sa det kom til å gjøre litt vondt. Pekte på mammas øredobb og sa at jeg også ville ha en sånn. Fikk lov til det og det var ingen som reagerte på det. Her inne på disse sidene derimot får man masse negative komentarer om man stiller dette spm. Har vært oppe mange ganger før dette her.

Skrevet

Både jeg og søsteren min fikk hull i ørene som 1åringer da vi skulle til fotografene.

Skrevet

ZigZag: Det e fordi alle e så himla "pedagogiske" her inne det:P

Min datter på 4 har uttrykt et sterkt ønske om hull i ørene..farmoren har lovet henne det, så den saken e jo grei hhe, men eg skal ikke være med når det blir gjort:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...