Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hvilke vogn bruker dere? Vannskelig å finne en som er lang nok,og tar liten plass. Og når sluttet de å sove i barnehage?
kløver Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Slutter å sove når de går over til stor avdeling, dvs rundt 3 år. Men ellers har jeg ingen erfaring, for det er ingen av mine barn som har trengt vogn for å sove i barnehagen - de sover i seng eller madrass på gulvet.
mammatil4gull Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 simo sine triller er gode og lange i liggemål ....alt i alt 15 cm mer en teutonia bla , har målt
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Er mye enkle vogner hos oss.. Et lite tips (som jeg har hørt at en del av foreldrene hos oss gjør) er å kjøpe en brukt/på loppemarked.. Da kan man la vognen stå i barnehagen, og slipper å dra den frem og tilbake hver helg.
twoboys & a girl Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 I vår bhg sover de i små hus ute. De slutter å sove når de er fra 2 til 4 år. Min sønn sluttet å sove da han var tre å begynte i bhg.
Focusina Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Hei. Jeg er kjempe fornøyd med min simo sportstrille. Med fotpose til er den vann og vind tett, stabil, romslig og sønnen min elsker å sove i den. Ja faktisk ble soveøktene mye lengre etter at vi kjøpte denne. hadde Quinny trehjuling fra før, men detn ble for kort. Anbefaler simo på det sterkeste - føler selv at den står for kvalitet.
Bdancer Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Simo er lengst - like etter kommer emaljunga. Det er individuelt når barna ikke har behov for en liten lur- mellom 2 og 3 år. 3åringene får som regel ikke plass til å ligge utstrakt i selv de største vognene...
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Vi har en Emmaljunga duo edge 2003-modell som sønnen min sov i til han var 3 1/2 år. Da sluttet han å sove i den i barnehagen og sluttet å sove på dagen generelt. Men det var på ingen måte optimalt, for vogna var aaaaaltfor kort for ham, så beina hang utfor. Stakkar liten... Jeg husker at jeg målte vogna innvendig og spurte på Sjarmtroll-butikken i Tromsø om det fantes noen vogner på markedet som hadde større liggelengde enn som så, men da fikk jeg til svar at det fantes ikke. Dette er et par år siden. Kanskje det er kommet noen nå? Det skader ikke å spørre din lokale babyutstyrsforretning, i hvert fall. Er enig i at det er et problem, det der!
nungo Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Jenta vår er relativ liten av vekst så vi klarte oss fint med vår Brio duovogn (sportsdelen). På slutten var den noe knapp, men heldigvis var det vinter så hun lå i dunposen sin og det gjorde ikke noe om føttene stakk litt ut over. Hun slutte å sove uken før hun ble 3 år men ellers er det svært individuelt når barn slutter å sove på dagen. Sjekk i øvrig med barnehagen om du kan ha vognen stående (noen foreslår å kjøpe en brukt til samme formål). I vår barnehage får vi ikke lov til å ha de stående over natten.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Har æ misforstått, eller e de flere her som har ungene å sove i VOGNA til de er 3 år?? Det syns æ høres veldig rart ut! Da tenke æ i bhg, altså..reagere ikkje ves dem sovne av midt i en bytur f.eks. Jobbe sjøl i bhg, og når ungen e for stor for vogna(som e ca rundt 1,5 år) begynner de å sove inne på soverom.
snart_tre_små Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Emsen_bror_oktober: Dette varierer jo i fra barnehage til barnehage... Jeg er selv pedagogisk leder på en småbarnsavdeling, der vi har valgt at alle barna sover ute i et "vognskur" i le for vind og regn.. Der får de frisk luft, og sover som regel bedre enn inne. De sover så lenge de har behov for det, og en to- treåring sover fint i vogn, selv om de gjerne begynner å bli litt store.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Okei.... men hvordan holder de seg varme om vinteren, da? Ongan må jo ligge utfor vogna fra knærne og ned, nesten...? Ongan har jo kjempegodt av frisk luft, men de leker jo ute i 1-2 timer hver dag, og får frisk luft da....
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 Jeg jobber i barnehage og vil anbefale å kjøpe en litt eldre Simo kombivogn til å sove i i barnehagen. De fra rundt 2000-2002 er helt glimrende og holder hele veien. Skikkelig romslige om man bruker "dypvogna" uten bagen oppi så klart.
KristineH79 Skrevet 15. juli 2007 #15 Skrevet 15. juli 2007 Hei jg jobber i bhg og det er forskjellig når barn er klare for å slutte å sove, men d kan du snakke m de som jobber i din bhg og prøve ut hvor lenge barnet skal sove max 1t 1,5t osv ikke sove etter kl to,tre osv! Kan prøve dere frem, når sovner ik h*n om kvelden osv... Du kan oxo si ifra at h*n kan sove etter behov! Det har vært vanlig i de bhg jg har jobba, bare ha en dialog m de ansatte vil jg anbefale og registrer hva som fungerer og ik fungerer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå