Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 I hvilke form får man klyster når man skal føde? Er det tabletter eller en væske man spruter opp i endetarmen? Og kan man ta det selv eller må det være en jm eller lege som gjør det. Har helst ikke lyst til at noen stikker noe "oppi der", vil helst gjøre det selv..
jentebabymom Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 jeg har ikke tatt det, men det gies i en kolbe som skal virke i noen min opp i endetarmen.effektivt! jormor gir de det.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 regner med at du får gjøre det selv ja... jeg vil iallefall GJØRE det selv. hehe...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Ikke alle som klarer å sette klyster på seg selv. Husk at du skal klare å presse det inn, og unngå at væsken kommer i retur i flasken. Har satt klyster på mange, og har selv fått det.
En Prins + Prinsesse Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 jeg har tatt klyster....det var jordmor som gjorde det på meg.. det var ingen problem det azzå!! det var en god del væske hun sprutet oppi endetarmen!! ikke vondt... det var ikke"flaut"heller... hehe... å GUD så effektiv.. hun sa jeg burde prøve å vente 5 min før jeg gikk på do, men det tok ikke mer enn 1 min før jeg måtte hive meg til doen! haha...
jentebabymom Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 og når man i tilegg har vondt tror jeg det er litt greit å få hjelp .
En Prins + Prinsesse Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 det har du rett i.. jeg hadde nok ikke klart å ta det selv heller! ville at hun skulle gjøre det jeg!... også hadde jeg litt smerter når riene kom, så da kjente jeg ingenting!!!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Takk for tråd! Jeg har ikke tatt det, og har gruet meg for det, men alle dere var jo så positive så kanskje det ikke er noe å grue for likevel?
Raych Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Det er vel stort sett væske som sprutes inn i endetarmen. Du kan godt gjøre det selv, men det er ikke alle som kommer like godt til der bak med magen etc, så JM gjør det ofte hvis du skal ha klyster:)
pylvis Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Absolutt ingenting å grue seg for! JM har gjort det tusen ganger før, og det er nok bare en del av jobben. Godt med litt hjelp når magen er så stor og "vondten" tar deg!
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Man får nok et annet syn på sånne ting når man er i en fødesituasjon tror jeg. Da er det liksom ikke så nøye med hva som er pinlig, hvordan man ser ut og sånt. Det viktigste er å få ut barnet på best mulig måte og lindre smerter og ubehag. Tror ikke du trenger å tenke så mye på det med klystèr, det blir nok bare en liten uvesentlig ting den dagen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har satt mange klyster, og det er ikke noe problem for meg å få andre til å sette det på meg:) Skal ta et selv før ks, og er spent på hvordan det går med stor mage, hehe. Men alt går vel... De er veldig flinke til å gjøre det effektivt og uten at det blir ekkelt, så det er bare en del av "pakka".
Pinny og lillegutt Skrevet 14. juli 2007 #13 Skrevet 14. juli 2007 Så lenge jeg får klyster og er alene når det vil ut igjen - Er jeg fornøyd! =P
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 14. juli 2007 #14 Skrevet 14. juli 2007 ja det er det jeg også tenker på. så lenge jeg får være alene når det skal ut igjen. men når det begynner å virke, løper man fram og tilbake på do? eller kommer alt på en gang?
Pinny og lillegutt Skrevet 14. juli 2007 #15 Skrevet 14. juli 2007 Nå har jeg bare tatt microlax (eller hva det heter), aner ikke om man får kraftigere saker på sykehuset.. Men når det gjelder microlax'en og min erfaring så kommer alt på en gang.. Jeg har ikke mått tatt flere doturer i allefall. Så håper det blir sånn på sykehuset også.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 14. juli 2007 #16 Skrevet 14. juli 2007 ok, det er bra. sånn at når jeg er ferdig, så er jeg ferdig og slipper å tenke mer på det. klarer ikke gå på do andre steder enn hjemme. så det blir fælt å skulle gå på do på sykehuset.
meieriet Skrevet 14. juli 2007 #17 Skrevet 14. juli 2007 Jeg forbereder meg ved å ta Microlax annenhver dag den siste uken før termin. Det er ikke noe stort problem å gjøre det selv, synes jeg, og innen 2-3 min kommer det som er der inne ut. Da er jeg i alle fall sikker på at det ikke stopper helt opp. Sist var jeg så forstoppet at jeg måtte på legevakten to dager før termin. Det orker jeg ikke en gang til.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 14. juli 2007 #18 Skrevet 14. juli 2007 jordmor satte dette på meg, jeg hadde ikke noen rier i det hele tatt.. og fikk dem da jeg satt på do.. lo og gråt i sammen... samboer holdt på å tro at jeg hadde blitt gal. hehe Man kan få gjørt dette sammen med jordmor, eller gjøre det selv, både før du kommer til syke huset også. Kan kjøpe på apoteket Men det er ikke farlig at jordmor gjør det, hun er så flink atte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå