Gå til innhold

Et lite spm..

Mamman til Emma og Lukas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å handle inn litt utstyr til minstemann som kommer, men er usikker på en ting.. Jeg har en "skinnfell" fra Nøstebarn som jeg brukte på 1. mann.. kan jeg sende den til rens og bruke den opp igjen til nestemann? Har lest en del om at nyfødte ikke skal ligge bl.a. på brukte madrasser pga. fare for krybbedød.. men blir det rent og som nytt etter en rens tro..? Hva hadde dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det hadde jeg ikke lurt på engang...kan ikke være noe problem det vel??

Skrevet

Jeg har tenkt å sende min på rens og bruke det til nr 2...kanskje jeg kjøper nytt som jeg har i senga for jeg savnet i grunnen og ha 2 sist.

Skrevet

Jeg er ikke så hysterisk (mener ikke noe galt) men vi har jo vokst opp...tviler på at våres foreldre kjøpt alt av slike ting nytt for hvert barn de fikk. Om du renser den, ville iallefall jeg tatt sjansen. Hvor mange år er det mellom barna deres da? Men om en bare tenker på rene dyner, madraser ol. så kan en aldri ha babyn sin sovende hos seg i sengen sin. Og, en må alltid kjøpe nye vogn...iallefall madrass til vogna. Og du må for all del ikke bruke reiseseng som har vært brukt før om det ikke er ny madrass i den heller. Tror dere det er nye madrasser i alle babysengene på sykehuset?

Tror en overlever på sunn fornuft ;o)

Skrevet

mener ikke være frekk.. men hvor har dere det fra, at ved og bruke ting til babyen, som er blitt brukt før, så kan det føre til krybbedød? er da klart viktig med rene ting og utstyr, men man kan jo ikke bli helt besatt ;)

Skrevet

Da jeg kjøpte mitt skinn på Babyshop, sa de på butikken at de hadde en spesiell såpe/skinnvask for å vaske lammeskinn i (men butikken var utsolgt akkurat da).

Spør etter slik skinnvask på en babyutstyrsbutikk, så kan du vaske skinnet selv :)

Skrevet

uff.. ja nå skjønner jeg jo bedre hvor folk får sånt fra.. skremmende lesestoff :S men samtidig, begynner man og lese om alt mulig , så er det ikke stort man kan tørre og gjøre jo.. er jo ikke grenser på hva man må passe seg for, for at den lille skal overleve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...