Gå til innhold

Noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om noen vet hva som skal til for at far ikke får noe samvær med barnet ? Noen som har vært i sak og har erfaring eller vet no om rettsystemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal helt ekstremt mye til. Til og med om faren truer moren, utøver vold mot henne eller truer barna, så får han samvær. Enkelte ganger beskytter ikke loven barna mot dem de burde beskyttes mot.... Dessverre. Fordi enkelte mødre nekter for samvær der det ikke er nødvendig, så skriker de fedre som ikke burde skrike om at det er deres rett å se barna. Hva med barnas rett?

Samvær under tilsyn kan være et alternativ...

Skrevet

en venninne av meg har vært til retten nå. Xen hennes har voldtatt henne, truett henne, vært tolt fraværende i 3 år. brytt X antall avtaller. tatt dop.

sitter nå i fengsel og krever samvær.

han får det men det er 2 timer 2 ganger i måneden og med en opptrappningsplan uten at jeg vet hvor mye den skal ende på.

og begyner når han kommer ut av fengslet.

Skrevet

Du kan jo forgifte ham eller noe sånt?

Så er problemet løst!

Skrevet

Såpass ja.. Fillern :/

Skrevet

Far til mitt barn er kriminell, sittet i fengsell, han har alkoholproblemer, og han har drapstruet meg.. Han har holdninger til ting her i livet som overhode ikke egner seg til far å være.. Huff.. jaja.. Må vel be om et mirakel da om jeg skal vinne den saken,,,,,, :(

Skrevet

dytter... flere som vet no ?

Skrevet

Har ingen erfaring med rettsak om det er den veien det går.

Derimot har jeg en barnefar som ligner litt på din, bortsett fra at han aldri har truet meg. Han har sittet inne, vært narkoman, lever partyliv og har helt syke ting for seg. Advokaten min og miljøterapauten som jeg har snakket med har rådet meg til å spille på lag med han. En dag ble han litt sinna og dro herfra med å si han ville ha 50/50. Ringte han senere og sa det var greit det...men da nytter det ikke komme 1 time i uka. Da må vi ha en stor opptrapping og det vil kreve masse av deg... Neeeei han hadde nu bare blitt litt sinna og mente det ikke fikk jeg til svar. Miljøterapauten sa "slike" ofte så sine begrensninger når det involverer å prioritere vekk det livet de lever idag.

Nå vet jo ikke jeg hvordan forhold dere har, og hva det er han krever. Men det var nu bare et lite tips som så langt funker her!!

Akkurat nå er jeg anonym!:)

Skrevet

han har besøsksforbud ovenfor meg inntil videre og jeg går med trygghetsalarm, Jeg nekter han å se min datter etter alt han har gjort for å skåne henne mot hans livstil. Han har holdninger til barn og alkolhol som overhode ikke jeg godtar. alkohol holder man seg unna når man har barnet der, men han derimot kan drikke når barnet har lagt seg, og bli full. Hva om barnet våkner liksom ?? Når han inntar alkohol og blir full klikker det også helt og da blir han voldelig, så jeg kan aldri stole på han, for han drikker mandag som lørdag. Og måtte la min datter være med han er som svikt for min omsorg og det lar jeg bare ikke skje.. Men men, retten mener vel no annet?.. Får inderlig håpe at de ser at å være med han ikke er til barnets beste. Har alt sett barn han har i familien sin og de stakars har tatt helt av. Der serverer de alkohol og har alt prøvd å røyke i en alder av 5 år..Så tilstander er det ja.. huff tanken på å levere jenta mi dit gjør meg gal!!! Det takler jeg bare ikke... :(

Skrevet

han får kansje samvær med tilsyn.

ring en advokat og spør hva du skal gjøre. ikke la han ha henne før dere evetuelt har kommet fram til en skriftlig kontrakt om samvær med tilsyn.

ville også ringt barneværnet.

Skrevet

Advokater er alt innblandet og saken blit sendt til retten nå etter sommeren:( Så detta blir jo spennende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...