Babykilo Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Gutten min på 13 mnd er ikke noe god til det. Han kan holde brødskivebit og putte biter i munnen, og han kan spise en hel nektarin f.eks. Men skje er totalt håpløst, han skjønner ikke poenget. Jeg ser på andre barn på samme alder som er mye flinkere til å spise selv. Han kan ikke ha en tallerken med brødbiter foran seg heller. Hvis det ligger mer enn en bit der, knøler han dem bare rundt og kaster dem. Glad i mat, så det er ikke det. Hvordan ligger det an hos andre småtasser? Hvordan skal dette gå i barnehagen...? Hmmm...litt bekymra.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Du vet at dette skal du ikke bekymre deg for:) Øvelse gjør mester,la han få en og en brødbit...la han putte de inn selv.Skjea kan ta tid å lære seg og håndtere,Luke på 20 mnd spiser med skje,men har fortsatt litt igjen før han fikser det 100% Ikke tenk på hva andre barn fikser/ikke fikser i forhold til din lille gutt,de utvikler seg forskjellig alle sammen:)))
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Signerer bare det som er skrevet over jeg, skulle bare tilføye at de får hjelp i barnehagen de som trenger det så det trenger du heller ikke tenke på Det kommer med tiden, bare la han få prøve, blir litt gris da, men det må man regne med. Øvelse gjør mester;)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 her grises det mere enn det spises.. er ikke lett dette med skje.. men han blir flinkere og flinkere.. øvelse gjør mester
Trine & co Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 min lille gutt på 14 mnd klarer heller ikke helt å spise med gaffel eller skje (har 2 sett med barnegafler of skjeer), men han har i flere mnd NEKTA å la noen andre mate ham, da spiser han ikke. Men vi skjærer da bare maten opp i biter og lar han få sitte og grise litt. Det er jo noe mat hor det blir en del søl med, men vi har da gått til innkjøp av smekker med armer, slik at han ikke søler så fælt på genseren sin. merker at han begynner å skjøne poeget med en gaffel, han sprøver spidde bitene på gaffelen, og putter den eretter i munnen, men han har ennå ike klart å få noe på gaffelen. Min teori er å legge frem gaffel og skje til hvert måltid og så klarer han det etterhvert. Noe gris bir det jo, men det får man bare vake bort samt å ha underlag til bordet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå