Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hei jeg jobber i barnehage og nå har vi fått vannkopper der. Jeg er gravid i uke 29 og er så usikker på hvilken betydning det har for meg mht graviditeten. Har lest på internett men det er mye forskjellig informasjon og finner ingen klare svar. Er det noen som har erfaringer med vannkopper i graviditeten?? Håper på mange mange svar
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Trur ikkkje det skal være farlig, så lenge du har hatt det sjølv. Har hørt at det kan vere farlig for nydfødte dei første to vekene. Ellers er det røde hunder som ikkje er bra å få.
Noah A*3 daga over* Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 er 2 forskjellige typer vannkopper faktisk...å vis en gravid får det må en legges inn på sykehus for behandling... å unngå hudkontakt med de som har det.vær nøye med håndvask osv. dette fikk i beskjed om hos legen....
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Jeg vet ikke om jeg har hatt det før. Mamma husker ikke om det var vannkopper, meslinger eller røde hunder jeg hadde som barn. Det er derfor jeg er så engstelig for at jeg skal bli smittet. Jeg har sønnen min i samme barnehage som jeg jobber så vi er jo to stykker som kan ha fått smitten i oss. Og det hjelper vel ikke å holde seg hjemme nå heller for vi har jo allerede vært utsatt for smitten. Dessuten er det jo nesten umulig å unngå hudkontakt med barna i barnehagen. Huff det hørtes jo skummelt ut mht sykehus innleggelse. Hvordan vet man hvilken type vannkopper man har?? Smitteperioden kan jo vare helt til 21 dager etter smitte så det er jo evigheter til evt. prikker vil komme til syne. Æsj det var ikke akkurat dette jeg hadde lyst å sitte å bekymre meg for nå
Noah A*3 daga over* Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 var dette i fikk beskjed om fra legen iallefall...
jentebabymom Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 jeg fikk baskjed i begynnelsen av svangerskapet at jeg måtte ta en antistoff sprayte i barsel tiden, pga de så på blodprøvne at jeg ikke ha dde hatt vannkopper.og at det ikke var helt heldig om jeg fikk det i graviditeten.jeg ville vert forsiktig om jeg var deg nå.lykke til!
Noah A*3 daga over* Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 men kan jo ringe legen din å høre :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 hvordan kan du være gravid i uke 29 når du venter barn i november?
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Nicket mitt er fra mitt forrige svangerskap for snart 2 år siden hvor jeg hadde termin i november.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå