Gå til innhold

ang søvn og mat,helt oppgitt jeg:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er snart 5 mnd, jeg ligger fortiden i senga 50% av hele kvelden hvor jeg ammer, om jeg i det heletatt kommer meg utav senga uten at hun våkner tar det ikke mere enn maks 15min før hun våkner og gråter, da må jeg legge meg ned med puppen igjen. blir så sliten og lei!!

Hun spiser ikke mat, dytter bare grøten ut å ikke tar hun flaske heller så jeg får gitt henne velling!:-(

hun sover maks en halvtime når hun tar en blund yte i vogna på dagen. hun sover små halvtimer gjennom hele dagen og kvelden..når vi skal legge oss må jeg ligge å amme heletiden pluss natta fordi hun sover til puppen før hun er ferdig!

På dagen spiser hun hver annen time ca, noenganger hver time. hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hørtes utrolig slitsomt ut,har hatt det slitsomt på kveldene med amming selv,men ikke på langt nær så ille som deg!Blir så sliten av det,håper det bare er en liten periode da.Snuppa her forandrer seg hele tiden så det er vel bare og smøre seg med litt tålmodighet siden hun ikke vil ha flaske eller grøt.

Håper det bedrer seg for dere snart!

¨

Gjest MammaTil3
Skrevet

bytte grøtmerke, gi dessert/most frukt til grøten, velling med skje, gi middagsglass eller trykke sammen poteter og/eller grønnsaker selv, kan jo være noe som fungerer? Dersom hun hele tiden sovner fra puppen kan du forsøke å sitte å amme, kanskje lettere å holde henne våken til hun har spist seg mett - kanskje blir det lettere å få henne til å sove i egen seng også da, synes selv det er slitsomt å ligge slik å amme hele natta :)

Håper det retter seg før du sliter deg helt ut o",)

Skrevet

Jeg har ei tulle på samme alder som heller ikke tar flaske. I dag prøvde vi Avent non-spill kopp, og tok ut pakningen inni sånn at baby slipper å suge for at det skal komme noe. Helte litt og litt i munnen hennes, og det fungerte kjempebra! :o) fikk i henne 50 ml mme på den måten, det har jeg aldri fått til før! så nå skal vi øve og øve, så kanskje jeg kan få kommet meg litt ut snart.... :o) har også prøvd lenge med grøt (risgrøt) uten særlig suksess. Men så prøvde jeg maisgrøt og da går det bedre! øker litt på mengden for hver dag. Går også an å blande i litt fruktpurè så blir det mer smak.

Du kan jo ikke holde på sånn, da kommer du til å gå på en SMELL...hva sier helsesøster??

Kanskje du evnt kan prøve sånn nebb som man kjøper på apoteket, og gi henne mme av den? (mme fordi jeg har forstått det slik at det metter mer enn mm...) Og prøv å holde henne våken når hun dier....stryke i hendene og under føttene, dytte litt....tulla mi sovner ofte til puppen ho og, bare for å våkne en time senere og være sulten igjen....veldig slitsomt altså :-/

Lykke til!!

Skrevet

Jeg vet ikke om vi er i samme situasjon, men jenta mi er akkurat blitt 5 måneder og i det siste har jeg også ligget veldig mye i sengen og "ammet" om kvelden. Det vil si, hun har brukt meg som smokk! Hun har tilslutt sovnet, og jeg har listet meg ut. Men så har hun våknet og hylgrini siden "smokken" ikke var der - så jeg har løpt tilbake med puppen da...

Helt til søndag som var nå! Da bestemte jeg meg for at nå var det nok!

Mandag kveld sørget jeg for at hun var nybadet ved halv syvtiden og hun virket ganske trøtt. Fikk ganske så mye mat (pupp) mens jeg satt i stua og sørget for at hun holdt seg våken. Så la jeg henne i senga, satt meg ved siden av og holdt henne i hånden.

Jeg satt der i nesten to timer mens hun sutret og gråt, men til slutt sovnet hun. Det føltes veldig slemt av meg:( Men resten av uken nå har det tatt ca 10-15 minutter å få henne til å sovne i egen seng. Helt utrolig!

Skrevet

Det er jo ikke sikket at det er fordi hun er sulten at surver. Det kan jo være vokse smerter eller at hun begynner å få tenner. Sjekk det før du sliter deg helt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...