Gå til innhold

bare 5 kg!!!! :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ar bare lagt på meg 5 kg! det er ikke mye i det heeeeeele tatt.. jeg er i ike 33 nå. bare håper at alt er bra! heler litt mer en for lite,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heldig du er da:)

har nok litt flere kg å drasse på og er kortere enn deg;)

Skrevet

er i uke 36 å er lagt på meg 4 kg:) tar det positivt...

Skrevet

Du får trøste deg med att babyen tar det den trenger...det er deg det går utover...Så får du være flink å spise etter fødselen så kroppen har noe å lage melk av...:)

Skrevet

Dette spørsmålet er ikke stilt som noe fornermelse eller noe slikt, men jeg lurer på om dere er 'normal'vektige/tynne/har litt ekstra på kroppen?

vet det er noen som ligger litt over 'normalvekt' som ikke har lagt på seg noe særlig (håper jeg er en av de), så er derfor jeg spør i grunn

Skrevet

er 1.71 høy og var 69 kg før graviditeten,var 72 kg denne uken på kontroll

Skrevet

ok :)

ei venninne av meg var veldig slank før hu ble gravid, å hu la på seg 7 kilo totalt som var borte to uker etter fødselen, søt liten mage hadde hu:)

men ungen er helt normal den asså, ikke no mer eller mindre unge enn noen andres:)

Skrevet

Jeg veide ca 54 kg før jeg ble gravid, og har lagt på meg 12 kg, er i uke 36. Ligger likt an i forhold til de to foregående sv.skapene. Jeg lurer på om når man ikke har mye å ta av ellers så legger man på seg mer, og hvis man har ekstra å gå på, så bruker kroppen av de reservene man allerede har, og "slipper" å legge på seg så mye?

Skrevet

jeg er i uke 39 og nå 20 kg mere.fy jeg er kule rund nå.

Skrevet

Er i uke 38 og har lakt på meg bare 3 kg!

Men så har ungen vekstavik og da:/

Skrevet

det står i ei bok jeg har at under 6 kg da har du tatt av i deg selv..

Skrevet

Har også termin 4 sep. og har bare lagt på meg 4,6 kg.....babyn har et vekstavvik på -17,88% men tror ikke det har så mye å si på hvor mye jeg har lagt på meg.....det vil jo ikke utgjøre mer enn ca 300g uansett. Men det er mye for babyn som ikke er så stor i utgangspunktet. Jeg er 175 cm og veide 65 kg før graviditet....la på meg 10 og 10,5 kg totalt med de andre...og første gang jeg veide meg etter jeg fikk nr 1 var 1 uke etterpå og da veide jeg nesten 5 kg mindre enn det jeg veide før graviditet.

Skrevet

la på mæ bare 3,5 kilo gjennom hele svangerskapet, å har gått ned 16 kilo.... litt over to uker siden æ fødte

Skrevet

Hei

Jeg er 4 kg lettere nå enn da jeg ble gravid. JM er ikke bekymret, ikke jeg heller forresten, siden det var likt i forrige sv.skap. Nå er i tillegg SF målet lavt, så skal til ny kontroll på mandag, og ser om det er normalisert seg.

Jeg hadde noen ekstra kg å drasse på før jeg ble gravid, så jeg går ned i meg selv, mens ungen tar det h*n skal ha.

Skrevet

Jeg ahr også lagt på meg "bare" 5 kg. har termin 1 august. Var 77 kg ved første kontroll og er 82 nå. Er 171 cm, så har jo litt å gå på da... Med forrige la jeg på meg 13 kg og gikk ned igjen bare4-5 kg. Da jeg fikk den første for snart 20 år siden var jeg 65 kg før jeg ble gravid og 68 dagen før ho var født. I tillegg gikk jeg ned 10 kg i full fart etter fødselen.

Ser jo at jeg er blitt slankere i meg selv. Midjen min har dukket opp igjen etter flere års fravær... Smalere i kinn og kjaker, og alt det der som disset under haka er borte. Så dette svangerskapet har vært en ok "sølankekur"...

Har ikke gjort noe for å slanke meg, men har dilla på frukt frukt frukt og lagt vekt på å spise sunt. I tillegg blir jeg veldig fot mett. Babyen vokser normalt i følge JM. magemålene følger presis etter "rødstreken" på skjema.

Babyen tar det den trenger så få rjeg håpe jeg klarer å produsere nok melk denne gangne. Med forrige måtte jeg gi flaske fra 8 uker. Han la på seg 30 gram fra 6 til 8 uker stakkars. Normalt e vel rundt 200 gram pr uke...

Skrevet

Jeg har 40 dager igjen, og lagt på meg 4 kg. I forrige svangerskap la jeg på meg 3 kg. Nurket var 3900 gram....så hun hadde forsynt seg av mine reserver (som jeg hadde litt av...) Bare vær glad til du!

Skrevet

Har også lagt på meg bare 5 kg, 4 dager igjen til termin!

Ikke gjort noe for at det skulle bli så lite, men har bare blitt sånn. Var helt normalvektig før graviditeten (bmi=23), men har ikke hatt mer matlyst og har trent en del, så tror nok noe av forklaringen ligger der. La på meg 9 kg ved de to forrige svangerskapene og gutta var 3920 g og 4190 g! Ble normal igjen etter fødslene, hverken mer eller mindre. Men de tror denne babyen blir mindre, har litt mindre mage denne gang.

Skrevet

Uff-for en deprimerende tråd ;-)

To uker igjen og +16 kilo :-(

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har lagt på meg 8 kilo. det varierer veldig fra person til person hvor mye man legger på seg. Men babyen får nok det den skal ha uansett :)

Skrevet

eg har lagt på meg 6 kg,

veide 68 kg før og nå 74kg. det har eg gjort de siste 3 ukene. Jm klager og legen sier det gjør ikke at eg har lagt på meg så lite. men eg tar det positivt;) så lenge den lille har det fint så er eg stor fornøyd;)

Skrevet

du er ikke alene om det.. jeg er i uke 38 og har også bare lagt på meg 5 kg.. men jeg syns det er greit jeg så lenge jeg vet at nurket mitt er frisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...