Evitamor Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 lillegutt har helt hvit tunge, jeg svir og brenner på puppene. Hvordan behandler jeg og hvem kontakter jeg nå når det er helg? legevakt? Har lest at farris fungerer, smører jeg det på puppene også?
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Prøv det.... Vanlig blå farris. Smør godt i munnen til babyen, og på puppen. Blir det ikke bedre i løpet av en dag eller to mådu kontakte lege å få et soppdrepende middel.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Må jo legge til at Farris alene fjernet all trøske i munnen til jenta vår )
Helene <3 Sarah Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Vi ringte bare til legen og fikk resept på soppdrepende.. Trengte ikke innom for å sjekke..
-Petrine- Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Føler med deg, sopp er noe herk! For at du skal være sikker på at dere begge blir kvitt soppen må begge behandles, ellers vil dere smitte hverandre. På ammehjelpen(www.ammehjelpen.no) er det lagt ut rettningslinger for hvordan sopp skal behandles. Få Mycostantin salve til deg og mixtur til barnet. Det er viktig at dere behandler lenge nok og at du er nøye med hygiene (vaske bh på 60 grader). Jeg slet med sopp i over en månede, men ble kvitt den etter å følge denne oppskriften. Farris hjalp overhodet ikke, tok bare vekk det hvite belegget på tunga til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå