tutmamma Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Satt meg ned så fint her med 2 åringen min og skulle synge litt for ham, men alle sangene kunne jeg bare halve av.... uff, har glemt så mye. Feks ride ride ranke.... Noen som kan hjelpe minnet mitt litt???
så var vi 4 Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 ride ride ranke til møllerens hus der var ingen hjemme bare ei lita kattepus den satt på ei potte og drakk av et krus og det var .... sin lille kattepus Epler og pærer vokser på trærne når de blir modne så faller de ned en, to, tre. Hjulene på bussen de går rundt og rundt, rundt og rundt, rundt og rundt. hjulene på bussen de går rundt og rundt gjennom hele byen Du har to øyne som du kan se med, og munnen kan du blant annet le med og du kan smake og du kan høre og selv bestemme hva du vil gjøre. Og du kan lukte en appelsin, og du kan føle med hånden din. Hode skulder kne og tå, kne og tå hode skulder kne og tå, kne og tå øyne ører kinn og klappe på. hode skulder kne og tå, kne og tå. Hode skulder mage lår, rompa går hode skulder mage lår, rompa går øyne ører kinn og klappe på, hode skulder mage lår, rompa går hokus og pokus, hei filliokus troll nedi eksen sover du nå skal vi trolle, kaffe og bolle hei filliokus kom frem, tjohei Bjørnen sover, bjørnen sover i sitt lune hi. Den er ikke farlig, bare man går varlig men man kan jo, men man kan jo aldri være trygg brummbrumm Ro, ro, ro din båt, ta din åre fatt vuggende vuggende vuggende vuggende over kattegatt Ro ro til fiskeskjær, mange fisker får man der en til far og en til mor, en til søster og en til bror og to til den som fisken dro og det var lille .... Nede på stasjonen tidlig en morgen, står alle togene så pent på rad mannen på lok'motivet sveiver i ett håndtak tsjutsjutsjutsju toget går tuuuut tuuuuuuut Hva sier den kua som går i enga 'møøø' og haner som galer i sky 'kykkelikyyyy' hva sier den grisen som går i bingen 'nøffnøff' og sauen som beiter i li 'bæææææ' Sånn der har du litt. Si fra om du trenger mer.
stinky-monkey Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til far, og søndagsklær til mor, og to par strømper til bittelille bror Mø, mø, mø, mø, mø, mø kan du si meg hvem jeg er? mø, mø, mø, mø, mø, mø kan du si meg hvem jeg er? Ja det kan jeg ja det kan jeg du er en ku Nøff, nøff nøff.. osv bjørnen sover, bjørnen sover i sitt lune hi den er ikke farlig bare man går varlig men man kan jo men man kan jo aldri være trygg Hompetitten hompetatten hompetittenteia melkeruta kommer ifra stomperud på heia hold deg i storkarmen lek du er med og dermed så homper vi opp og ned vi homper opp og ned vi homper opp vi homper ned vi homper opp vi homper ned
stinky-monkey Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Mikkel rev satt og skrev på ei lita tavle tavla sprakk mikkel skvatt oppi pappa's flosshatt mikkel rev skrev et brev sendt det til månen månen sa hipp hurra sendte det til afrika afrika afrika ville ikke ha det afrika afrika sendte det tilbake med ei bløtekake
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 To supre produkter hvis du er glad i regler og glad i å synge... Her finner du mange av de gamle kjente sangene, og mange fine regler.... Datteren vår på snart 3 år elsker disse ) Nå ser jeg jo også at den ene (Rim&Regler) er på tilbud... Det er jo et veldig godt tilbud hvis du ser på den ordinære prisen.... http://www.fava.no/site/om_fava_no/nyheter/rim_reglekupp_til_kun_kr_98 http://www.fava.no/site/singsang_r/singsang/mine_foerste_sangkort
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Fjerne du mellomrommet som har kommet inn i link nr. 2 (etter f 'en i fava) så funker den også ;o)
RajaPia Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Har en regle eller hva jeg skal kalle det , som er populær her. : Tjo , bang sjokolademann senga full av lopper . Vi kan ikke fange dem for de bare hopper ! (Siste linje kan byttes ut med " sånn som de hopper ". Har lært begge variantene.) Den skal sies flere ganger : først med vanlig stemme, så (h)viske , så med bare å bevege munnen , og tilslutt skal man rope det. Det siste pleier være morsomt ja.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå