Gå til innhold

hvordan skal dere gjøre det

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter dere har fått den lille?

tenker på besøk av svigerforeldrene hvis de bor langt unna og må overnatte...

Jeg har sagt i fra til sambo at jeg orker bare 2 timer besøk på sykehuset av svigers, sist så var de og overnatta i 2 netter hjemme hos oss, og var på sykehuset tilsammen i 5 timer i løpet av 2 dager, det var greit siden det var første barnebarne dems..men denne gangen orker jeg bare 2 timer så får de reise hjem etterpå for jeg tror ikke sambo orker å ha de på overnatting som de gjorde sist....

og en dag i romjula kommer de bare på dagsbesøk orker ikke å ha 5 overnattingsgjester det blir for slitsom når det bare er 4 uker siden jeg fikk tulla......og sambo er faktisk helt enig han orker ikke overnattingsbesøk av de han heller.....da får de leie seg inn på hotell om de ikke orker å kjøre de 25 milene hjem...

så jeg håper at de skjønner at jeg er sliten og ikke orker å ha de over natta.....blir litt anderledes for jeg skal ha planlagt ks og skal sterilisere meg samtidig, og da vet jeg ikke hvordan formen blir etterpå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nærmeste familien he bor i nærheten så då det kommer nok ikke til å bli et problem. Faren til mannen min bor 45 mil unna, men han og hans kone kommer nok ikke til å renne ned dørstokka nei. De fikk kontakt etter at mannen min var 24 år og vi trodde at kanskje at sønnen vi har fra før ville bli grom da det hørtes sånn ut. De har mætt rævva ta peeng og har har det litt lettere for å komme nedover ei helg i ny og ned, enn det er for oss og dra hele tiden, men det skjer kun bare en helg i året. Så jeg regner ikke med at de kommer nå heller. Jeg spurte om de kanskje kunne ta seg en tur i sommer da det hadde vært stas for sønnen vår på 5, men de fikk ta det etter fødselen sa de, men da kommer de nærmere jul da sønnen vår og mannen min har bursdag. Da blir det liksom ikke sønnen vår sin bursdag som blir fokus, men den lille og det er litt vondt og tenke på, men sånn er det nå. Tror heller ikke jeg hadde orket overnattingsbesøk med det første etter fødselen, man har nok med den nye situasjonen:)

Skrevet

jeg antar at foreldrene mine kommer en tur nå før fødselen, og de tar det som det er. Ikke noe kluss heldigvis. Og hadde svigers bodd langt unna, så hadde det vært det samme tror jeg.

Men rett etter fødselen kommer de ikke, da er det kjernefamilien som er i fokus:) Men klart vi skal reise en tur på besøk til foreldrene mine. Tror ikke jeg heller hadde orket så mye besøk da. Og det er lov å si at det hadde vært fint om de kunne overnatte på hotell og heller være sammen med dere på dagen, selv om det er jul.

Skrevet

Veeeel, da jeg fikk minsten, kom de tre uker før termin, og ble i tre mnd.

Skrevet

Herregud, for et mas det er med deg. Hele verden er visst en enorm splint i ditt øye, det seg være Fame-fotografene eller dine stakkars svigerforeldre. Du er jo ikke akkurat en ungfole sjøl, så dine svigerforeldre må da være godt over seksti - selvfølgelig blir det tungt for dem å kjøre 25 mil hjem hver dag!! Men den store fordelen her er jo selvfølgelig at de ikke får tafsa på de pene pynteklutene dine, gud forby!! Du klager og maser og tjatrer - jeg synes det er et under at du har en mann! Eller er han også totalt ribbet for sosiale antenner? Og nå blir du nok rasende igjen - tenk at noen våger å kritisere deg.... Er du noen gang fornøyd med noe???

Skrevet

Enig med glade jul!!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Så koselig for disse menneksene å vite at deres egen sønn ikke orker å ha dem på besøk over natta. Kan ikke tenke seg at de kan passe Sander mens mannen din er på sykehuset sammen med deg og den nyfødte?

Men det blir jo billigere for dere...slipper å kjøpe overmadrass!

Skrevet

glade jul

herregud så koselig du er i kveld da! og jeg maser ikke når jeg spørr hvordan dere skal gjøre det..er et vanlig enkelt spørsmål

har du ikke annet å si så får du slutte å kommentere heretter..

og mine svigerforeldre er 62, og 63 hva har det med saken å gjøre??

det var ikke snakk om at de skulle være her i flere dager bare en dag!

og du kan prøve å kritisere min samboer at du kan si noe sånt som at jeg har ribbet han for sosiale antenner......du kjenner ikke meg eller han så klapp igjen......jaggu godt jeg ikke kjenner deg! for du er ikke riktig i hode!

synes du er litt vel mye spydig i dine kommenterar så slutt å vær frekk!!

Skrevet

nå har det seg slik at min samboer har ikke så mye kontakt med sine foreldre så vet dere det...!

og det blir mine foreldre som kommer til å passe Sander når sambo er på sykehuset hos meg.......

og vi kommer til å kjøpe madrass til neste gang de skal overnatte med det blir ikke i år!

hvis ikke dere kan ha noe mere fornuftig å si enn å være så jævelig spydige så kan dere la være å se innlegg fra meg og svare meg....

går jo ikke ann å legge inn en tråd uten å få så jævelig mye pepper

den ene sier at jeg maser, klager og tjater

trodde dette var en skravleside for alle men tydligvis ikke!

Skrevet

eg har savna veldig besøk begge gangene, og er i veldig god form etter fødslene. eg ville helst ha besøk hele tida eg, eg kjeda meg veldig på føden. svigermor kunne godt ha overnatta, men hun pleier ikke å komme før ei god stund etter, og hun skal være hos oss i jula, knappe mnden før ungen kommer ( desuten er hun syk og har problemer med å reise ). eg har ikke plass til å ha søskenene hans her, di har flere barn hver, men den som bor nermest tar seg gjerne en dagstur, di andre kommer vell når di har tid. muttern kommer vell samme dagen eg før tenker eg. eg trur det kommer en del venner og sånn, og setter veldig priss på det

Skrevet

snart mamma igjennigjennigjenn

endelig et ordentlig svar fra ei fornufig jente.......som ikke kritiserer det jeg skriver.......

jeg hadde masse besøk av kusiner og venner når jeg fikk Sander, og det var kjempe koselig.......jeg var jo på sykehuset i 5 dager siden det ble akutt ks :(

Skrevet

det er nå ingen ting galt i det du skriver :) mange er slitne etter fødsel, og selv om ungene vist bare "popper" ut av meg så vet eg mange som er helt utmatta, og da er det ikke gøy at alle kommer og ser at en er helt kjørt. besøk er gøy når en er i form til det. :) leste lenger nede på ei overskrift at du og skulle ha keiser snitt, og da er en litt tappa for krefter etterpå

Skrevet

trur mange her inne ser seg ut noen å kverulere med :) trur egentlig ikke det er noe personligt

Skrevet

Mine foreldre kommer hit (oslo) fra bergen, men vi har heldigvis onkel og tante her som de sannsynligvis kan bo hos. De var veldig søte, mamma og pappa, for de ville ikke spørre om jeg ville at de skulle komme - de ville vente til jeg sa det selv. Er så redde for å presse seg på :) Men det er klart jeg vil ha dem hos meg, og da sa de at dersom de ikke kunne bo hos onkel og tante, så tar de inn på et hotell rett borte i gaten for oss. Tror det ville blitt mye for alle parter om de skulle bodd hos oss akkurat i den perioden.

Skrevet

Jeg skal også ha keisersnitt, og hos oss kommer svigermor og svigerfar innover dagen etter ks-dato. Så blir de her hele tiden mens vi er på sykehuset, og holder mannen min med selskap om kveldene. Svigermor har sagt hun skal bake fryseren vår full av mat og vaske hele leiligheten før jeg kommer hjem, hehe.

Deretter kommer de vell så ofte de kan (bor 4-5 timer unna) og er alltid velkomne til å sove et par netter hos oss.

Selvfølgelig er det mer avslappende for meg med min egen mamma og pappa på besøk (da kan jeg jo være akkurat så rett fram jeg vil, si ifra når de er slitsomme, ikke tenke på vertinnerollen osv), men viktig å huske på at mannen min sikkert føler det samme for sine foreldre.

Hvis du og mannen din er enige er jo det fint, men jeg synes det er viktig at begge besteforeldreparene føler seg like velkommen hjemme hos barnet og barnebarna sine.

Skrevet

ja og de burde holde seg på kranglesiden! hvis de er bare ute for å kverulere!

synes hun ene var litt personlig i det hun skrev over her.......men hun kjenner ikke meg eller min samboer..

lurer på hva neste blir om jeg skriver en ny tråd.......

Skrevet

Jeg er helt enig med deg Mas@nder, skjønner godt at du vil ha litt fred og ro rundt deg. Det er hyggelig med besøk, men er ikke alltid man er oppegående til å underholde og være en super vert når folk er på besøk i flere dager. Man føler at man må stå på pinne hele tiden, og noen ganger er det et ork, og da må man ha lov til å sette ned foten! Og det vil nok familien også forstå!

Til glade jul og adrian123: Så råtne dere er!!! Slutt å klikke dere inn på innleggene hvis dere blir så jævla provosert!!!! Er DERE perfekte kanskje?? Her herjer Janteloven til de grader!!! Skjerp dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...