Gå til innhold

Kan jeg bruke brukt madrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en brukt kjempefin sprinkelseng med sengehimmel og god madrass, men så har jeg lest at man ikke bør bruke andre barns madrasser. Denne madrassen (ikke skumgummi, hvis det har noe å si) har vært brukt i 3 år. Går det an å rense madrassen? Hva med overmadrass, stopper det de farlige gassene?

Takknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge krybbedødsforeninga kan man bruke en brukt madrass. Men da må den vaskes på 60 grader, og man må ha et trekk over (vanntett, som ikke slipper noe igjennom). De sier at det ikke utgjør noen forskjell om det er en skumgummimadrass, eller annen type madrass. Det ene er ikke mer skadelig enn det andre, med hensyn til krybbedød.

Skrevet

Takk for svar! Tviler litt på at jeg får plass til madrassen i vaskemaskinen, men rens funker vel like bra?

Skrevet

kan bare vaske trekket... viss det er det på den da...

Skrevet

Hei adrian 123 (vi skal kalle gutten Adrian ;) )

Ja, det er trekk på den, men trodde ikke det var nok å bare vaske det.... Har lest at gasser av gammelt gulp og tiss sitter inne i madrassen.

Skrevet

Kan anbefale og kjøpe en DRY Kid overmadrass eller noe lignende. Denne overmadrassen har ett sperrelag på undersiden, som gjør at de farlige gassene ikke kommer gjennom til barnet. Det fine med den er at den kan vaskes i maskin. Da tar du bare av baksiden med glidelås.

Skrevet

Takker og bukker....skal se om jeg finner en sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...