Gå til innhold

GRRRRRRRRRRRR!!! Han neket å ta flaske!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å lufte meg litt nå kjenner jeg...

Har vert så sliten i det siste, og mamma har sagt at hun kan ta lillegutt...

MEN, vi øver og øver ikke søren om han vil ha flaske!!

Har prøvd ut alle tutter som finnes tror jeg:/

Noen andre her inne med råd til fortvilet og lei mamma?

Kjenner at jeg nesten blir litt irrterert jeg.. Hihi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min tok ikke flaske før hun var 5 mnd. Vi øvde ikke så utrolig mye, for det var ikke så viktig for meg akkurat da. Du må bare fortsette å øve, men noen barn vil rett og slett ikke ha flaske.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Når du sier "vi øver" er du alltid med da? Er det mm eller mme på flaska?

Har du duppa tuten i sukkervann og sett om han tar den da?

Det at han ikke tar flaske betyr jo ikke at det er umulig for moren din å passe på ham...kan mate med skje, sprøyte eller kopp.

Skrevet

Han tar den om han må, altså blir sulten nok. Min andre tok heller ikke flaske, men så måtte jeg på en sterk antibiotika kur da han var 2 mnd som ikke kunne kombineres med amming, så da hadde vi ikke noe valg. Han tok den til slutt, etter mange forsøk og maaaaange timer! Måtte få flaske i to uker før jeg kunne amme igjen og det gikk greit nok etterhvert. Så alle barn tar nok flaske til slutt, noen trenger bare mer tid før de gir opp...

Skrevet

la noen andre gi han flasken..for gir du han den så kjenner han puppelukten fra deg,og dermed vil han ha pupp så klart;)

lykke til:D

Skrevet

Der tok glansvask ordene fra munnen min;)

Hvis du er med, så vil han mye heller ha pupp enn flasken.

Og han spiser hvis han er sulten nok:)

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det...Tobias tok ikke flaske før han var over 8 mnd....selv om jeg ikke hadde nok melk til ham engang. Prøvde med både mme og mm - men ikke noe ville han ha. Prøvde alle typer flasker, og til slutt tok han Mam-flaskene...men det tok endel tilvenning av de før han tok de. Han brukte jo smokk, og de er jo litt flate - samme som Mamflaske-smokkene....

Skrevet

mam flaskene er de som er laget etter formen på puppen. prøv også med en liten kopp.men det lukter pupp og gutta er mer kresne enn jentene merker jeg. klompen vår nekter flaska men jentene tok flaske.bare det var mat så gav de blaffen i puppen lissom

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel gutten din er, men da jeg fikk min første nektet han å ta puppen og flaske.

Så vi måtte lære oss å flaske-mate han før vi reiste hjem.

Den kan nemlig "tvinges" på de minste barna, men det går jo ikke med puppen.

Fikk nesten sjokk da jeg fikk dette demonstrert for min kjære lille sønn lå å sov han, men gud som han drakk og i tillegg mot sin vilje. Han ville nemlig ikke spise..

Det barnepleieren gjorde var å ta tåteflaska godt inn i munnen så tuten kom godt oppi ganen. Da setter sugerefleksen inn og de suger automatisk. Da overstyrer du viljen rett og slett.

Du kan teste denne med en finger hvis du stikker den inn i munnen og gnikker i ganen. Da begynner de jo å suge med en gang.

Dette er innstinkt. Og gjør du det samme med flaska så vil det gå.

Gutten min var temmelig sløv pga at han hadde hatt gulsott blant annet og var født litt tidlig så derfor måtte vi gjøre det slik.

Men foreslo dette for ei venninne senere som ikke fikk jenta si til å ta flaske og når hun gjorde dette så gikk det med en gang...

(men bare de første mnd'ene regner jeg med for etterhvert må de nok ønske å ta flaska i tillegg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...