Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 er ingen kløpper til å bake så jeg hadde planer om å bestille en rosa marsipankake da vi skal feire jentene på søndag. Glemte det selvfølgelig:( Bare litt sur på meg selv....
melkekua™ Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Kan du ikke bare ta en tur på bakeriet imorgen, de har alltid marsipankaker der....du kan pynte med rosa jenteting )
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 nei....skulle ha en enkel marsipankake med rosa lokk. Har pynt her hjemme jeg skulle bruke. jaja får bli neste år det da.
melkekua™ Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Kan jo kjøpe alt ferdig, bunn og marsipan selger de jo på butikken, og fyllet er ikke vanskelig å lage....prøver bare å hjelpe ;o)
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Du altså!!! :-) Nå har du den perfekte muligheten til å bake en kake selv da - og bevise for deg selv at du egentlig er den fødte husmor! ;-)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 ja vurderer sterkt å prøve på en kake hehehe, men du aner seriøst ikke hvor talentløs jeg er. Sikkert fordi jeg ikke liker kake selv:) Takk for tipos Snill du:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Alt kan kjøpes ferdig ja! Skal finn en link til deg.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Fant ikke link, så kan forklare hva jeg gjør: Du trenger:en kakebunn, en boks tropisk frukt, 1/3 l kremfløte, syltetøy, 100 gr sjokolade og marsipan. Først heller jeg safta i fruktboksen i noe som rommer all væsken, frukten kan være igjen i boksen. Så hakker jeg sjokolade i veldig små flak/biter. Så pisker jeg krem, og tar noe skjeer i en liten skål til å bruke seinere. I den store skåla med masse piska krem putter jeg i den tropiske frukta og sjokoladen og blander. Bunnen er som regel allerede delt i 3, og på den nederste bunndelen heller jeg på litt tropisk fruktvæske med hjelp av en skje (dette er for at bunnen ikke skal bli tørr). Så putter jeg på syltetøy og så halvparten av kremblandinga. Så putter jeg på den midterste bunndelen. Gjør akkurat det samme med den som med den forrige. Den øverste bunndelen har jeg på fruktsaft før jeg legger den oppå (for jeg har på væsken på den lyse sida), så finner jeg fram kremen jeg har lagt til side, og smører på. Da sitter nemlig marsipanen bedre. Jeg pleier å bruke en sånn pølse med marsipan (bruker ikke opp hele) og flate den ut ved hjelp av plast, men enklest er det jo å bruke et ferdig marsipanlokk. Veldig enkelt og godt...blir bedre av å stå litt i kjøleskapet!:-)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Tusen takk Riga:) skal ta meg en tur i butikken og forsøke. Kan vel blande marsipanen med litt rød konditorfarge? Tenkte å bruke vaniljekrem og banan inne i kaken samt litt fruktsaft fra f.eks annanas? Tror du det blir bra?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Konditorfarge og marsipan kan være litt vanskelig...en må i såfall bruke melis i tillegg for at det ikke skal kjennes så vått ut. Selv liker jeg ikke vaniljekrem, så kan ikke uttale meg om det, men ananassaft går bra. Bananer har jeg derimot ikke peiling på...tenker da på holdbarhet. Kommer sikkert til å gå kjempebra det her!:-) Her har vi ikke engang et kakefat som er stort nok, men det går så greit så!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 hvordan skal jeg få rosa kake da? hvis jeg ikke får den rosa gidder jeg ikke bake heller hehehehe
melkekua™ Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Noen steder selger de ferdig farget marsipanlokk )
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Kan du ikke lage bløtkake med rød konditorfarge i kremen? Kjøper bare kakebunn på konditori eller butikken. Jeg synes det er best å dynke med pæresaft fra hermetisk pære. Har også små biter av det i kaken, har et lag med vaniljekrem og bananer., et lag med pærer og krem og så tar jeg krem rundt hele kaken etterpå. Fint med jordbær på! Og veldig enkelt. Jeg pleier å lage sukkerbunn selv og det er nesten den enkleste kaken å lage.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 takk for tips:) Nå har jeg fått noen til å bake for meg så da blir det så bra så
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Hehe...det er én måte å få det perfekt på!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 hehehehe ja takker for DIB og alle snille damene her:)
TA 1980 Skrevet 13. juli 2007 #19 Skrevet 13. juli 2007 Får en ikke kjøpt en pakke med farga msrsipan på noen matvarebutikker?Pakken inneholder, gul,grønn,og rosa marsipan...
manonym Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Greit at du fikk noen til å bake for deg da;) Ville bare si at man kan blande konditorfarge i marsipan jo, det gjør vi når vi lager snop til jul, og mener å huske at når du blander rødt i så blir det nok (desverre med tanke på at det er i jula) rosa. Men det må knaes godt for at fargen skal bli fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå