Gå til innhold

Er så utrolig sliten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på 5 uker har døgnet snudd på hodet.Lys våken og pratsom på natten og korte intervaller mellom måltidene.På dagen sover hun 4-5timer mellom hver amming uansett om vi prøver å vekke henne og holde henne litt våken på kvelden.Helt umulig å vekke.

Itilegg tar hun enda ikke puppen ordentlig.Våkner,gråter og leter etter brystet,men sovner strax hun har tatt 4-5drag.Hvis jeg legger henne fra meg,så begynner gråten igjen.Prøver å vekke henne med stell eller rape runder,men nei.

Helt utslitt av dette og det kjennes nesten ut som om melka har lyst å gi opp også.spiser maltekstrakt for å prøve å hjelpe produksjonen litt.

Samboern er streng og SKAL få amminga til og ikke noe flaske.Klart at det vil jeg også.Men vet ikke hvor lenge jeg klarer dette.føler at det er litt urettferdig også.Det er trossalt ikke han som MÅ være våken og klar og ha ansvar for puppen og maten hennes.Og sitte fremme flere timer i døgnet for at hun skal få mat i seg.Siden hun ikke tar puppen særlig bra,så blir jeg fort sittende et par timer:(

hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det høres ikke greit ut. Og noen skulle dratt samboeren din litt i øra, om han har så sterke motforestillinger mot noe annet, så får han holde seg våken om natta selv! Hør om han kan hjelpe deg på natta - om han tar stellene og raperundene f. eks.?

Også tror jeg også at slike ting går seg til av seg selv etterhvert. Prøv å glem klokka, sov når babyen sover på dagen. Ha det helt lyst og mye stimuli på dagen, og ha det helt mørkt og stille på natta. Jeg tror det er vanskelig å aktivt få snudd døgnrytmen når de er så små.

Og kanskje du skulle prøve å pumpe ut litt melk en dag, og prøve å gi flaske til natta, slik at vesla blir skikkelig mett? (Om det er det som er problemet da) Jeg vet ikke... Om du gir morsmelk på flaske, så kan vel ikke sambo nekte det? (Mener ikke han kan nekte noe uansett, jeg da men...)

Stoooor klem til deg - det kommer lysere tider til slutt.

Skrevet

Hmmmm....... synes ikke akkurat mannen din er støttende. Jeg sleit også med amming og en baby som sov det meste av dagen men mannen min sa faktisk en periode der jeg var så sliten at jeg gråt at han snart kom til å "bestemme" at vi skulle gi flaske. Det var jeg som ikke ville det og etterhvert gikk det veldig bra.

Skrevet

Joda,han e rmed på rundene om natten.helt til han slokner helt selv av utmattelse.Derfor mener jeg at han ikke kan ha så bestemte meninger om amminga.Fordi at han nettopp kan slokne.Det kan ikke jeg om lillemor er sulten,ikke tar puppen og jeg er utslitt og gråter av fortvilelse.

Det er nettopp det,jeg pumper gjerne for å få fred ei amming og lillemor tar flaska.men samboern tror at det bare gjør amminga vanskeligere.Mulig det,men jeg klarer ikke mer amming og våking, og kommer til å gi helt opp snart-For dette klarer jeg ikke mye lengre og samboern skal på jobb igjen om ei uke.Det er tungt nok som det er når han har fri nå,om ikke jeg skal være alene også når han skal sove før jobb og de timene han er på jobb.

Skrevet

Det er da ikke han som skal bestemme over amminga. Huff nå må det bli slutt på alt amme-presset.

Mest sannsynligvis blir melka di borte ettervert om du begynner og pumpe, men du kan jo kansje del-amme? Både pumpe og amme.....Jeg greide og full-pumpe i 6 uker, etter det ble jeg tom for melk, men må sies at jeg egentlig aldri hadde noe særlig med melk heller.....

Pga, dysmatur barn var vi på oppfølging på sykehuset da jenta mi var 3mnd gammel, jeg hadde allerede den vanlige forsvarstalen min klar til når lege mannen skulle spørre hvorfor jeg ikke ammet, men han sa faktisk bare: Det er ikke så farlig, mm er bare viktigst i begynnelsen. Har inntrykk av at det ofte er JM og HS som presser på med amminga.

Uansett, det er din kropp, ditt barn, og det er viktig at du ikke går rett på veggen, det kan ødelegge mye i denne barselstida som egentlig kan være ganske fin. Still krav til mannen din!

Min mann sier han synes det hadde vært fint med amming så han slapp og gi flaske på ubeleilige tidspunkt (natta):) Men samtidig sier han at han synes det er så greit med flaske:) Og at han liker og ha muligehetn til og gi henne mat og kose med henne, mens hun får den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...