Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 hvordan lager man i stand MME for et døgn??
snartmammapåny Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Kok opp mengde med vann, avkjøl til blande temp (40c) og rør inn pulveret. Slå det over på flasker og sett i kjøleskapet. Selv har jeg funnet ut at det er like lett å lage hver flaske fersk. Koker opp vann på flasker for et døgn. Varmer vannet i micro eller tilsetter kokende vann fra termos om vi ikke skulle være hjemme. Tilsetter pulveret og så er det klart. Personlig synest jeg det er lettere og går mye fortere enn å varme ferdig melk i vannbad eller flaskevarmer.
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Vi har også varmt vann i termos og blander til hvert måltid. Man skal jo ikke varme opp mme igjen, men når man bare oppbevarer den i ett døgn går det vel greit. Mora mi sier i hvert fall at hun gjorde det hos meg... og jeg lever fortsatt.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Gjør som kaa82 her vi. Koker opp vann og har over i flasker med den mengden han skal ha og har det klart for ett døgn. Varmer i micro og har i pulveret for hvert måltid. Veldig enkelt, også med tanke på at man helst skal servere mme så fersk som mulig.
jippii Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 jeg koker opp vann. Så blader jeg vann og mme-pulver på x-antall flasker, slik at vi har ferdig mme til ett døgn. Er vi hjemme, så varmer jeg flasken i micro når prinsessa skal ha mat. Er vi ut å kjører bil, har vi en liten elektrisk-kjøleboks stående bak i bilen, som jeg oppbevarer mme'n i (såfremt jeg hvet at vi har tilgang til et sted hvor jeg kan varme den). Er jeg ut å triller f.eks.og skal til et sted der jeg hvet de kan varme melka, så bruker jeg slike ferdigbokser som du får kjøpt på butikken. Når prinsessa da vil ha mat, klipper jeg hull på boksen og fyller melka opp i en ren flaske, for så å varme den i vannbad/micro etc.. Skal jeg et sted hvor jeg ikke får varmet opp melka. Så har jeg med en termos med varmt (kokende) vann, og en flaske med kokt vann som er avkjølt (flasken får selvsagt samme temp, som det er i lufta). Så har jeg målt opp pulvermengde på en flaske. Tømmer ca 50/50 med kokende vann og romteperert vann i flaska.
¤ my precious ¤ Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Jeg vet ikke om det er de samme "reglene" for alle typer morsmelk, men på Hipp står det at man ikke skal lagre ferdigblandet MME. Den kan/ bør ikke stå mer enn 1 time etter at det er blandet... Jeg blander hver flaske ved hvert måltid, har ferdig kokt vann stående og ferdig oppmålte begre for 1 dag....Da går det veldig for å lage 1 flaske - uavhegig av om man er hjemme eller ei :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå