Gå til innhold

Noen som vet? sykepenger vs foreldrepenger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om foreldrepenger er forskuddsbetalt? Jeg har nå sykepenger og var sykemeldt f.eks i mai fikk da sykepenger utbetalt slutten av mnd... Jeg går i permisjon 30.07 og fikk i vedtaket at min første permisjonsutbetaling blir 30.07. Lurer på om dette stemmer...at jeg da får forskuddsbetalt. I såfall så skal jeg jo både ha sykepenger nå i slutten av måneden og foreldrepenger, blir vel tull utav dette her... Er jo alltid det på nav syns jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foreldrepenger er vel etterbetalt... jeg fikk ikke noe før jeg hadde vært ute i permisjon en uke eller to..

Skrevet

Det står hvertfall i reglene at sykepenger blir utbetalt etterskuddsvis, så vil tro det samme gjelder foreldrepenger.... Kanskje nav bare skrevet feil dato og datoen 30.07 egentlig skal være 30.08. vil jo vise seg etterhvert uansett..

Skrevet

Foreldrepenger betales ut i slutten av mnd for den mnd man er inne i. Det vil si at denne mnd er utbetalingen rundt den 25. juli, og da betales pengene for hele juli mnd, dvs 01.07.07 - 31.07.07. Hvis du starter permisjonen i denne mnd får du utbetalt fra og med den dagen du startet permisjon og til og med 31.07:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...