Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hei, er førstegangsmamma og lurer litt på om det er greit at jeg mater lillegull med ett bryst pr. måltid? Hun drikker seg alltid mett på ett bryst eller sovner...burde jeg bytte bryst etter en liten stund eller er det greit at jeg bare fortsetter slik? Er redd for brystbetennelse etc...også glemte jeg å spørre JM om dette når jeg var på poliklinikken og hadde sjekk der, så håper noen kan svare;)
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Jeg gir også bare et bryst av ganga. Det er viktig at han drikker et bryst tomt før du gir det neste. Dette for å unngså brystbetennelse og for at han får den mettendes melka som først kommer etterhvert/til slutt. Du får ikke brystbetennelse i den du ikke gir, men du kan jo få sprengtfølelser :-)
Lumsk Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Gutten min er over ni måneder og han spiser seg fortsatt mett (eller i søvn) på bare ett bryst. Du bør ikke bytte halvveis i måltidet med mindre det er tomt for da får barnet bare den tynne lettmelken først og ikke den fete melken som kommer etterpå. Håndmelk heller ut litt fra det andre brystet etterpå dersom du får veldig spreng i det. Etter hvert vil melkeproduksjonen stabilisere seg etter måltidsrytmen til barnet.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2007 Ok;) Da kan jeg slappe litt av... Tusen takk for svar begge to;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå