buggi med 2 jenter Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hvor mye gir dere per dag? Jeg lurer på om jenten min på litt over 8 mnd får litt for mye. Hun får 200 ml pluss grøt til frokost. 200ml til lunsj ( her får hun ikke annen mat) Vann til middagen og så 210-240 ml til kveld pluss grøt. Noen dager får hun ogsp et lite melke måltid mellom middag og kvelds også. Hun er ikke melke lei i det hele tatt , ansiktet lyser opp når jeg kommer med flasken. hun spiser altid opp grøten til kvelds og frokost. Middag er hun ikke så glad i enno, men hun pleier som oftes å spise et halvt glass. Hun drikker også en del vann iløpet av dagen. kan et barn på hennes alder få for mye mme? Ser i forhold til den andre tråen her neden for så gir jeg en del mer mme enn andre.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Barn over 6mnd skal ikke ha mer enn 600ml mme i døgnet... Så du må nok kanskje kutte ut litt... Det er også melk i grøten, så om barnet ditt får grøt blandet på 100ml vann, kan du da gi 500ml mme utenom... Så til frokost får jenten din 300ml melk, og 200ml til lunsj, og skal da bare ha 100ml til kvelds. Jenta mi har også spist skive siden hun var 7mnd ca, og har fra 8mnd alder kun fått 1 flaske med mme pr.døgn pga at hun før melk gjennom grøt og pålegg også... Hs sa til meg at Serina fikk mer enn nok av mme, når ho fikk både skive, grøt og middag også daglig!
storesøster og lillebror Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Vi gir ca 300 ml mme i løpet av et døgn + grøt til frokost og kvelds. Helsesøster sa d samme til oss som til Serinas mamma. Hadde ikke tenkt så mye på at grøten også utgjorde melkemengde.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 mie får flake ca 200 ml om morgnen me den gang hun våkner. så grøt til frokost( tre timer etter) med vann ved siden av, brød med vann ved siden av til lunsj, og middagsglass til middag. og en flaske når hun legger seg på kvelden på 200ml. så da er vi på rett over 500ml i løpet av dagen, inkl grøten( bruker 1,2-1,5dl vann i grøten). har spist brød siden hun var seks mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå