Gå til innhold

en liten spørreundersøkelse...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan gjerne skrive utfyllende om du har flere sv.skap=)

 

1: Hvor mye gikk du totalt opp i svangerskapet?

 

2: Hvor mye gikk av etter fødselen?

 

3: hvor mye gikk av de neste 6 mndene?(var du nede i startvekt?)

 

4: Gjorde du noe for å gå ned, kosthold/trening?

 

5: Forandret kroppen seg etterpå selv om du gikk ned? (slappere mage/løse hud osv)?

 

6: andre ting?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.15 kg

2.10 kg

3. Gikk ikke ned

4. Trilleturer, men babyen min hadde kolikk og jeg trøstespiste :-)

5. Litt større mage, men ikke noe løs hud.

Skrevet

Jeg gikk opp 18 kg forrige sv.skap og kun 6 av dem forsvant i forbindelse med födsel. Etter 6 mnd med 1 times tur med vogn hver dag hadde 6 kg til forsvunnet. De siste måtte jeg rett og slett slanke bort. Nå hörer det med til historien at jeg bare ammet noen uker. Når jeg var nede i start vekta mi (etter 1 år) innså jeg at kroppen hadde forandret seg, blitt litt slappere hud på magen så jeg så faktisk bedre ut med et par kg mer enn hva jeg hadde hatt för.

Jeg var bare 22 når jeg fikk jenta mi så jeg kan ikke skylde på alder heller. Men denne gangen håper jeg på å få til ammingen og tror at den skal hjelpe meg med et par kg også.

Skrevet

1: 24kg

2: 14 kg

3: 6kg

4: ammet i 4 mnd og trente ikke noe på den tiden,så da gikk jeg ikke ned da. Gikk på kurs(grethe roede) og gikk ned 6 kg da.

5: Jupp,masse. Når jeg ikke hadde melk lengre i puppene så ble de mer hengende. Jeg brukte før gravid/amming: d75 Gikk opp til f/g 80 unde amming. Så etter noen kg så var jeg nede igjen, men da ble de jo selvsagt mer hengende

Magen ble ikke fast og kommer nok aldri til å bli det igjen.

Fikk liksom litt annerledes form på kroppen.

6:Og de 10 kg som satt igjen har jeg gått opp og ned uttalige ganger på de 6 årene som har gått til nå desseverre.

Nå startet jeg med de ekstra 10 så nå frykter jeg at jeg vil ha enda mer å ta av, men nå er det slutt på graviditeter for min del så å skal de av!!.

Jeg har en litt annen motivasjon nå og har tenkt til å trene mens jeg ammer og se om det kan hjelpe på litt:)

Skrevet

Mitt forrige svangerskap

 

1: 9 kilo

 

2: gikk ned 12.5 kilo i loepet at 6 uker

 

3: veide meg ikke etter det - men gikk opp ganske mye i vekt de neste to aarene etter ammingen stoppet - 8-9 kilo sikkert foer neste svangerskap.

 

4: Gjorde ikke noe spesielt for aa gaa ned i vekt etter foedselen - rant egentlig av den foerste tiden - ammet, gikk turer etc, men fikk ogsaa veldig sug paa sjokolade......

 

5: Magen har ikke vaert saa flat som den var foer svangerskapet, men har ogsaa ikke gjort for mye for aa trene den opp. Foer svangerskapet la jeg egentlig ikke paa meg saa lett paa magen, men etter svangerskapet virket det som ekstra vekt lettere la seg der.....

 

6. Endte med keisersnitt - arret vises saa og si ikke i det hele tatt. Ikke noe stekkmerker paa magen, men kanskje litt paa puppene.... :-)

 

Skrevet

1: 30 kg

2: 20 kg

3: var nede i startvekt 7-8 mnd etter fødselen.

4: Nei

5: Litt slappere, men ikke mye. Vekta ble imidlertid litt "omfordelt", puppene forsvant til fordel for større rumpe etc...

Skrevet

1. 17 kilo.

 

2. 14 kilo.

 

3. På grunn av medisiner og en stor hofteoperasjon hadde jeg fortsatt 3 kilo igjen før jeg var nede på startvekt. Da jeg fikk begynne å trene ordentlig etter operasjonen (ca 3 mnd etter, det vil si omtrent 9 mnd etter fødsel) gikk jeg ned til 4 kilo under startvekten.

 

4. Ikke så mye med kostholdet, da jeg stort sett verken spiser godteri, potetgull eller drikker brus etc. Har et vanlig kosthold vil jeg si. Trente ganske bra, men det gjorde jeg før og under graviditeten også.

 

5. Magen gikk fort tilbake selv om jeg hadde 3 kilo til gode etter 9 mnd. Magen gikk vel tilbake etter halvannen mnd. Har ikke fått løshud eller slappere mage. Har alltid hatt markerte magemuskler, og de kom raskt tilbake. Spent på hvordan det blir etter dette svangerskapet:)

 

 

Skrevet

1.20 kg

 

2. 10 kg

 

3 etter 6 mnd hadde jeg gått ned ca 15 kg og da gikk ammet jeg og gikk tur + trente litt på treningsenter

 

4. Meldte meg inn i Vektklubben på nettet, men det ble funket ikke så bra, gikk litt på spinning, aerobic og styrke. De siste kiloene gikk ned da jeg begynnte å jobbe igjen etter ca 14 mnd. Litt av grunnen til jeg ikke gikk ned før jeg begynnte i jobb igjen er at det blir en del kaffe og kake hos venner i permisjonstiden. Ofte blir lunsj ute og selv om en velger litt sunt, så blir det en del ekstra kalorier.

 

5: Magen er litt slapp pga litt strekkmerker. Denne graviditeten skal jeg prøve å legge på meg mindre og håper jeg ikke får flere strekkmerker. Er umulig å få fast mage og pupper med strekkmerker.

Skrevet

1: 12 kg

2: 8 kg

3: 8 kg (under startvekt,veide 42 kg ei stund)

4: ammet

5: nei,heller strammere

6: hmm nix;)

Skrevet

1: 9 kg

2: 6 kg

3: etter 3 uker gikk jeg ned 13 kg.

4: ingenting

5: nej

6: magen min er mindre å finere nå enn før jeg blei gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...