Gå til innhold

Hva er scrapbooking egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo sett litt og hört litt om det, vil höre mer fra dere som har holdt på med dette?

Er det dyrt?

Kunne godt tenke meg å ordne noen minner til den lille og dette höres ut som en grei hobby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann - jeg har drevet litt med dette før og har store planer om å komme i gang igjen... ;-) Jeg vil påstå at det blir så dyrt som du gjør det til. Noe basisutstyr er greit å ha: sakser, hullemaskiner m mønster, penner, bord-mønster etc, men man trenger ikke kjøpe alle ferdigpakkene eller papirarkene som finnes til ethvert tema. Hvis du er litt kreativ og flink med hendene kommer du langt med former og farger i seg selv, altså ved hjelp av vanlig fargepapir. Det viktigste er å gjøre hver enkelt side gjennomført. Finn noe i bildene som du kan lage et ordspill på og lag et tema rundt det. Eller bruk bildene i seg selv til til å lage tekst/former/border. Kan være greit å jobbe med fargekopier av bildene først hvis du ikke er så sikker på hvordan du vil ha det, men det er veldig viktig å tørre å klippe i bildene. Jeg bruker ofte å tenke på scrapbooking-prosessen i selve foto-øyeblikket, så da passer jeg på å ta bilder av enkeltgjenstander eller bygninger med farger el lignende som man kan bruke som bakgrunn eller til andre ting på sidene i tillegg til det egentlige motivet. Når det er sagt liker jeg veldig godt JapanFoto sin software som du kan bruke til å lage fotoalbum elektronisk - det er en smule kjappere men har likhetstrekk med scrapbooking ;-) Lykke til :-)

Skrevet

Scrapbooking er kjempegøy :)

Tips - ta en kikk på disse sidene:

www.scrapping.no

www.papirloftet.no

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...