Gå til innhold

trenger hjelp nå.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut i går at jeg er gravid og fikk bekreftet dette hos legen i dag...

problemet er at jeg er 21år og har 2 barn fra før.. en på 3år og 8mnd og en på 1år og 7mnd..

 

hva skal jeg gjøre? tenker på abort, men tenker også på at det er jo et lite nurk som ikke har bedt om og bli til... det er jo vi som ikke har vært forsiktige nok!!!! men om jeg/vi "takler" flere barn nå vet jeg ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

eg er selv 25 og gravid med 3`mann...Ble SÅ redd når eg fant ut at eg var gravid! Har 2 barn på 8 og 6 år fra før.Nå er jo mine større enn dine,men gjør meg ikkje mindre redd! Kva om eg ikkje er langd for å være 3 barnsmor?? kva om...kva vil folk si??....hehe min samboer fikk meg ned på jorden og sa at dette her er det bare vi som vet om vi klarer!! Eit barn er jo en gave uansett,men for alldel MYE JOBB OG!

Vi bestemte oss for at vi "måtte" bare klare dette,og nå (14+5)gleder vi oss stort!

Men husk: det er bare dere som vet kva dere klarer!

Skrevet

Oi, det blir tre veldig tette barn.

 

Det er klart det kan gå, hvis dere vil ha dette barnet. Og hvis du vet du kommer til å angre hvis du tar abort.

 

Men hvis du vet med deg selv at det kommer til å bli altfor tungt, og at du kommer til å bruke svangerskapet og barseltida til å være sliten, bekymret og irritert på det nye barnet, så er det kanskje lurest å avslutte det nå.

 

Vi er alle i så ulike livssituasjoner - det er vanskelig å vite hva som er rett for andre. Du får ta det opp med samboer/mann, og se hva han sier.

 

Barnet har ikke bedt om å bli til, det er sant.Men det er dere som skal oppdra det - dere må gjøre det som føles rett for dere!! Bare du er sikker, så er begge avgjørelsene like riktige!!!!

 

Lykke til.

Skrevet

Ble fristet til å svare dere begge.... jeg er 35, snart 36, og venter nr. 3 jeg også. Jeg kunne godt tenke meg å være ti år yngre, for det er forskjell på hva kroppen tåler nå og det kroppen min tålte da jeg fikk 1.mann da jeg var 26. Jeg tror ikke dere er dårligere stilt til å bli trebarnsmødre enn andre, selv om dere er yngre enn gjennomsnittet. Har dere klart to barn hittil, klarere dere sikkert tre også, tenk på det at dere har fått rutine og erfaring. Ikke tenk så mye på hva andre kan komme til å si, gjennomsnittsalderen for kvinner som føder barn ligger rundt 30, og det er egentlig ganske sent, synes jeg. Og tenk at dere gjør unna småbarnsperioden mens dere ennå er unge, jeg blir ferdig med den når jeg er oppi 40-årene! Dere har masse muligheter som ligger og venter, barn er ingen hindring, samfunnet er så godt tilpasset det å ha barn samtidig med jobb og studier m.m. Hvem er det som ikke laget til å være 3-barnsmor? Er det en øvre grense? Mye jobb er det jo, og det er like mye jobb for meg som for dere, men jeg har en mistanke om at dere har et ørlite fortrinn, dere er unge og spreke og kan hente dere inn igjen lettere enn det vi 35+ kan. Det viktige i alle tilfeller er at dere har en kjæreste som er støttende og ansvarlig, og som er voksen i hodet. Det er det ikke alle som er... Gratulerer med svangerskapet, vil jeg si, og lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar..

 

jeg vet hva samboeren min mener, trenger ikke spørre en gang.

han vil ta abort, det er det som gjør det så vanskelig... hadde han ville hadt barnet så hadde det vært myyyye lettere.. men sånn er det ikke så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Skrevet

eg venter nr tre før eg blir 23 før 1.mann blir fire og litt etter 2.mann blir to, ja det blir slitsomt, ja det blir tungt, men det ligger en liten baby inni magen min og eg er ufattelig glad i den

Skrevet

barna vokser ganske mye på ni mnder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...