Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Han har gifta seg med ei fra en annen kultur og de har fått barn sammen. Men nå fikk jeg vite at hun drakk vin daglig mens hun gikk gravid og fortsatt drikker mens hun ammer. Hun sier det ikke er så farlig, for de drikker sånn der hun kommer fra. Jeg er mildt sagt sjokkert og fortvilt. Synes så synd på babyen som ligger på puppen mens mora sitter å heller innpå vin og røker ( mens hun ammer ja). Hva gjør jeg? Hun tar seg dårlig av barna sine og onkel er en tafatt idiot som ikke tørr si noe. Hun slår også gutten hun har fra før, det har jeg sett med egne øyne. Jeg vet jeg bør melde fra til barnevernet, men får vel et helvete med halve slekta da. De fleste er idioter av dem. Men hvor er helesøstre når sånt skjer? Får ikke de som kommer hit fra andre land skikkelig info om alkohol og tobakk i svangerskap og under amming? Jeg velger nå å være anonym
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Jeg kunne også ta meg et glass rødvin til maten mens jeg gikk gravid. Men det finnes en mellomting å nippe i seg litt vin enn å helle nedpå så spørsmålet er om hun tar et glass eller en flaske. Røyke under svangerskap er også ikke helt uvanlig for oss fra norge heller, så man trenger ikke være utenlands for det. Å slå syntes jeg er værst her, men å legge igjen en bekjymringsmelding hos barnevernet anonymt kommer de ikke langt med.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Det er mer enn et glass i ny og ned. Jeg har snakka med kona til den andre onkelen min og hun er like bekymra som det jeg er. Vi mistenker det er alkolisme. Og vi tror det er alkolismen som utløser volden også. Ok, greit at noen røyker, men hvem røyker samtidig som de har en baby på puppen? Da er det alvorlig synes jeg. Full og med en baby på puppen. Jeg er så sinna og fortvila!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Det er kun du selv som "ser" hvor alvorlig det er om det evt går over grensen til det du sier. Da får dere snakke sammen å finne ut om dere snakker evt med helsesøster sammen.
Gjest MMJ Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Send anonym bekymringsmelding til barnevernet. De er PLIKTIGE til å sjekke det ut. Send dem et brev med en gang, for de er TRÆGE!!! (eller... de har mye å gjøre...).
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Jeg synes man skal passe på seg selv før man bryr seg med hva andre gjør
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Jaha? Så man skal bare da se at unger blir slått og at mødrene drikker og ammer samtidig? Nei, jeg skal sammen med den andre tanta mi kontakte barnevernet over helga og fremlegge de bevisene vi har. Var vist et par stykker som filma med mobilene forrige helg har vi fått vite og nå har vi fått tak i de snuttene. Ungene er vist nok hos besteforeldrene denne helga, er flere som griper inn, takk og lov for det. Jeg håper at de får hjelp. Ønsker ikke at noen skal bli fratatt unger, men nå tviler jeg på at ngene har det særlig bra der slik som ting er nå. Men blir skremt over slike som deg Damien, men du er kansje sånn selv?
KaMa Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Er i bunn og grunn mest enig med Damien... Om man bryr seg så mye som HI gir inntrykk av å gjøre, så bør man gro såpass med baller at man enten sier ifra til vedkommende at man blir sjokkert, eller om man er for feig til det, så ta kontakt med noen da vel. Om du er så fryktelig frustrert og syns så synd på disse barna som du mener blir utsatt for mishandling, så gjør noe med det. Selv blir jeg alltid betenkt over slike historier som blir servert her inne. En plass mellom det du skriver og det moren evt ville ha skrevet, kan man kansje finne noe som er sannhet. Syns det er litt for mange som roper opp om mishandling inne på denne siden, men som tydeligvis ikke er bekymret nok til å gjøre stort annet enn å lufte sine "bekymringer" her på nettet.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 tenker ikke generelt på dette innlegget her, men hadde det vært i min familie noen med rusproblemer i tillegg slo barna sine hadde jeg IKKE diskutert med dem før jeg kontaktet BV. Hva skulle vi snakke om? Alle vet jo at alkohol i større mengder ikke er en bra kombinasjon med barn, og alle vet vel også at det faktisk er forbudt å slå barn i Norge. Tror det eneste man oppnår med en slik prat er at det fortsetter som før, men da i det skjulte. Har man problemer og selv ikke skjønner at man trenger hjelp får noen andre skaffe det. For det er tross alt unger som lider under slike forhold 24 timer i døgnet 365 dager i året.
Sjefsmegga Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Sikkert noen som har det "moro"..jeg har egentlig slutta å åpne slike tråder... Men skulle det være sant så håper jeg for all del de tar tak i prolemet og hjeper de barna.
KaMa Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Syns også det blir litt useriøst når HI poengterer at moren ikke er norsk, men fra en annen kultur. Vel, om jeg tenker drikking, røyking og fysisk avstraffelse av barn tenker jeg faktisk først og fremst på vår vestlige kultur, dessverre. Så vidt meg bekjent er vel ikke dette særlig utpregede tendenser blant mødre i andre kulturer. Uansett syns jeg slike innlegg er litt håpløse. Trenger man å høre hva fremmede mennesker på nettet mener om en situasjon, de slett ikke kan bedømme utfra en ensidig beskrivelse, kan det vel umulig være så farlig. Eller HI kan umulig ha syntes det var grunn nok for bekymring. Da hadde hun vel gjort noe annet enn å sette seg ned for å skrive anonyme innlegg på en krangleside..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 hvorfor blir HI useriøs når hun poengterer at moren ikke er norsk? hun poengterer også at flere i morens slekt ikke har dette levesettet....så den der skjønte jeg faktisk ikke. hvorfor har du det alltid så travelt med å beskytte mennesker av utenlandsk opprinnelse uansett hva de måtte finne på Kama?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Syntes dette hørtes normalt ut.. forstår liksom ikke beskymringen her i det hele tatt!!! Om noen drikker, røyker eller slår så er det vel bare å gi rette vedkommende ei saftig "ørtæv" å si at i vår kultur så fyller vi ikke puppen med vin eller at vi blåser røyk i trynet på ungen når den suger på puppen:-) Barnevernet har vel nok av andre saker de skal prioritere enn slike jallatråder som dette:-)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Det er vel ikke snakk om å beskytte i den grad, men når en tråd begynner med at vedkommende røyker(ikke ulovlig) og drikker(ikke ulovlig) og til slutt slår. Jeg også reagerte litt på innlegget med at hun ikke var norsk, for hvor er det relevant hen? Poenget er at vi også røyker å drikker! Hadde hun virkelig vært bekymret så burde det være at barnet blir slått og da er det vel egentlig ikke noe å diskutere så lenge dette er "så" ille.
KaMa Skrevet 14. juli 2007 #15 Skrevet 14. juli 2007 Forstod du ikke hva jeg skrev? Mødre som drikker og røyker er vel mest utbredt blant oss i den vestlige verden. HI har vel ikke poengtert at dette at flere i morens slekt har dette levesettet? Tvert imot skrev hun at moren hadde sagt at dette var vanlig der hun kom fra. Nå kan jo "en annen kultur" bety alt fra de forskjellige kulturer i Norge til kulturer andre steder i verden, men jeg fikk inntrykk av at dette var en mor fra et annet land. Jeg beskytter ikke mennesker av utenlandsk opprinnelse, men jeg syns fordommer og generalisering er provoserende. Uansett har ikke etnisk tilhørighet noe å si. Om moren mishandler barna sine, burde HI ta kontakt med noen som kan gjøre noe, om hun ikke kan gjøre noe selv. Men HI virket da vitterlig mer oppskaket over alkohol og nikotinforbruk enn over at moren slår eldste barnet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå