Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Tjah... 4-5 ganger i året...
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 En gang i skuddåret! De brukes da med sengetøy, og får en skikkelig lufting en gang i blant. Tror ikke dun har godt av å vaskes for ofte.
Fabelaktiv Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 vasker hvaforno? hehe - det blir vel mest lufting ja de er ikke så gamle - trur jeg skal legge meg på en gang i skuddåret jeg også
lengter daler ned i skjul... Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 vasker dere dynene såå ofte? følte meg litt ekkel nå... vasker egentlig ikke dynene jeg, bare lufter dem, og vasker selvfølgelig sengetøyet.
~Roskva~ Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 6 ganger i året???? oi.... Jeg vasker dem vel med noen års mellomrom. Lufter dem oftere. Putene vasker jeg litt oftere - de er lettere å tørke, og så blir de jo så ekle av sikkel og sånt.
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Vaskes bare dersom det er noe som er sølt, eller minsten har vært "uheldig." Ellers blir de lufta.. Minusgrader tar knekken på midd og andre ulumskheter
ana baroma Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 en gang i året sånn ca... Man trenger vel ikke vaske dem oftere? Mulig husmorgenet mitt er litt svakt, men...
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 6ganger i året ja, men det kommer av at jeg er allergisk å har eksem.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 hvert eller annen hvert år, men luftes hver uke hele året- sommer som vinter og det hjelper jo...
To tupper Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Vasker dynene når vi bytter fra sommer til vinterdyne og omvendt! Så lenge man skifter sengetøy så er det jo bare ens egne "småkryp" som tusler rundt i sengen!!!! Beklager litt ekkelt!
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 ehm.... vaske?? dyner?? *kremt* må vell si som over, en gang i skuddåret ;-) men nå er de ganske nye også, og jeg HATER hvordan dun blir etter en tur i vaskemaskinen. da er det ikke like mykt. Jeg lufter ofte da, og rister dem hver dag :-D og skifter sengetøy såklart..
velsignet med to Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Vasker dem svært sjeldent, går vel et par år imellom hver gang. Men skifter sengetøy hver uke og lufter dem ofte, så føler ikke behov for å vaske dem så ofte. Er jo bare vi som bruker dem.
mammaTilLinnea Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 visste ikke at man måtte vaske dynene jeg, lufter dem iblant! for en dårlig husmor jeg er da... hehe
Prins og prinsesse Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Dyner kan vaskes, men tror ikke de skal vaskes for ofte heller... Et godt tips er å henge ut dyna et par timer en dag det er minusgrader (gjerne kaldere enn -10) og banke/riste den godt før du tar den inn igjen. Jeg bruker å benytte sjansen til det ca en gang i måneden når det er kaldt nok... Da tar man knekken på midden nemlig, og det uten at det går ut over dunet i dyna....
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #19 Skrevet 13. juli 2007 hehe, følte meg litt ekkel før jeg fikk lest alle innleggene jeg også, for de vaskes ikke ofte her i huset nei, men det var igrunnen lurt å gjøre det mellom sommer og vinter, når vi skifter dyner likevel=) joda vi henger ut dynene i finvær og bytter sengetøy annenhver uke!
pandabjørn Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har aldri vasket en dyne ! og kommer aldri til å gjøre det heller, det får holde å lufte de
Audacious Angel Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Jeg selger dyner og puter. Dun dyner trenger ikke å vaskes oftere enn et par ganger i året for eks. ved sommer/vinter skiftet som flere sier her. Husk at dun må alltid i tørketrommel for å få tilbake spensten i dunet helst sammen med en tennisball eller to. Lufting er fint å gjøre ved hvert sengetøyskift,men husk at dunet ikke tåler sterkt lys. ALDRI BANK DUNET!!! Da blir dunets egenskaper ødelagt!! En dun dyne har en levetid på ca 10 år (kommer litt ann på kvaliteten) og en dun pute holder i 3-5 år.
mockis me Skrevet 13. juli 2007 #22 Skrevet 13. juli 2007 min og sambors sin dyne og pute vaskes 2 ganger i året. gutten vår sitt ganske mye oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå