Gå til innhold

Scrapbooking....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemte meg for å finne ein hobby som eg kan ha å sysle med no når eg skal vere heime med snuppa, og har kika litt rundt og bestemt meg for å begynne med scrapbooking, har planar om å lage eit fint album til jenta mi.

Ser det er mange forskjellige sider ein kan bestille utstyr fra, men hvilken er best/billigst?

hva trenger jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dem har veldig masse sånne tingpå nille faktisk:)

er vel også muligens billigere der enn mange andre steder.

:)

lykke til med scrapbookinga:)

Skrevet

Vet du, på SmartClub har de sånn kjempefin "startpakke" til dette, tror jeg betalte 299,- eller noe jeg :) Må kjøpe penner og sånn ved siden av men :)

Skrevet

Ja, håper mange svarer på denne! Jeg syntes det er mye dårlig utvalg og veldig stive priser i butikkene rundt om kring.. kanskje har jeg bare vært på feil sted å tittet...

Skrevet

linker til nettsider hvor ting kan bestilles fra? noen som har?

Skrevet

Som nevnt over her har Nille en del utvalg i papir, og billige scrapbøker! Ellers har de jo sikkert noe på bokhandler, fotobutikker og hobbybutikker... Panduro (vet den finnes i Karl Johan og på Sandvika Storsenter i hvertfall) f eks. har et greit utvalg, men det er vel litt dyrere igjen...

Skrevet

Hei!

Har sett hvor du bor i landet og kan gi deg litt tips....

Jeg bor på Østlandet og begynnte med kort for 5 år siden, da kom jeg borti en butikk via en bekjent her nede som akkurat har startet nettbutikk. Bikuben.com heter den, de er utrolig hyggelig, du kan ringe og blir veiledet.

Det kommer mye nytt stadig vekk og noe som stadig er i utvikling er QuicKutz dtte er en tang som du "klipper" ut av papir med tangen i seg selv koster rundt 600 kr også får en kjøpt et utall av alfabeter fra 500-1000 kr og andre figurer som blomster, sauer, vesker, båter ja ett utall der og. Ofte er disse tengene på tilbud med ett alfabet i prisen. Så prøv å se etter det om du vil ha en sånn en, men det er ingen must for å drive med scrapbooking. Jeg har ett sted i USA jeg har bestillt mye fra, spesielt er stempelputer og refill mye billigere der, ofte album og stempler er mye billigere der adr er:

www.addictedtorubberstamps.com

Men husk fra Usa kan du bare bestille varer for 200-230 + frakt for ikke å betale toll. Men som sakt stempler og stempelputer er halvpris + refill som en nesten ikke får her i Norge til ca 3 dollar i her satser de på at du kjøper ny stempelpute til trippel pris av hva refillen koster.

Denne butikken ligger i Spjelkavika ved Ålesund, det var min svigermor som fant den for meg hun har vært ofte innom der og jeg fikk vært innom der i januar, veldig god service som hos bikuben og de har også nettbutikk. Familieminner heter den.

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/Familieminner/default.htm

Husk du behøver ikke alt, og ikke alt er ett must. Panduro er også en hobbybutikk med katalog. www.pandurohobby.no der har de sommersalg nå med opptil - 50% så jeg på nettsiden.

Nyt dagene, hun som startet og eier Bikuben begynnte i sin barselspermisjon med denne hobbyen for hun synes hun hadde så god tid.....

God sommer!

Skrevet

ja har kika endel på nettet no, men er ganske dyrt nokre plassar....

dyr hobby eg har gitt meg ut på ser eg ;)

Skrevet

Ja, denne hobbyen er dyr og du blir fort revet med, samboeren min har ofte vært på Bikuben til jul og bursdag, men det er utrolig gøy!!! Og ikke alt er ett must, finn startpakker og prøv, bikunen har flotte ting til babyer av ark osv ikke lag det for avansert i begynnelsen.....På clas ollson er kommet til Ålesund tror jeg og der får en kjøpt mye billig og mye er veldig bra... Papir, lim..osv

Skrevet

Er du innom Oslo noen gang må du gå innom Norway Designs som har en utrolig fin papiravdeling. Lytt dyrt, men masse fint! Ligger vis-a-vis Saga kino og Hotell Continental.

Skrevet

tusen takk fro mange gode svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...