Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier jeg bør søke allerede ved fødsel, andre sier bare søk selv om jeg ikke har født...andre sier når babyen nærmer seg barnehagealder... Men når bør jeg egentlig søke om plass?? Trenger barnehageplass fra 10 mnd alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er ulik praksis rundt omkring, men her jeg bor må barnet være født før man søker. Dette er pga at fødsels- og personnummer skal påføres søknaden.

Når er barnet ditt 10 mnd da? Hvor bor du?

Vanligvis er hovedopptaket (med start i augus) på våren (alt fra 1.3-15.4). Ellers er det løpende inntak så sant det er ledige plasser (hender jo at noen flytter eller slutter av andre grunner i løpet av året).

Lykke til!

Skrevet

Vi måtte vente til barnet hadde personnummer før vi kunne søke, men så snart det har det kan du søke.

Som hun over her sier er det som regel hovedopptak for start fra august på våren og løpende oppptak resten av året.

I tillegg har de ulike kommunene litt ulike regler.

Vi søkte rett etter fødsel i september. Trenger plass fra august/september nå, men står i kø som mange hundre andre her i kommunen. Så det er sikkert lurt å tenke på plan b også, i tilfelle dere ikke skulle få plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...