Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart på tide å kjøpe snuppas første regndress! Jeg husker fra "gamle dager" at vi hadde Helly Hansen oljebukse med bukseseler og strikk under støvlene, og oljejakke. Nå ser jeg at Reflex er veldig populært, uten at jeg egentlig vet hvorfor.

Hvilken type regndress har dere valgt? Nysgjerrig på andres erfaringer før jeg går ut og kjøper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt reflex til min gutt på 1 år. Valgte det fordi jeg har hørt så mye bra om det her inne. Har ingen egne erfaringer å støtte meg på.

Skrevet

Her har jeg kjøpt Kapp Ahl sitt. Vant Foreldre & Barn og VG sin test her i fjor eller året før. Er mykt og godt å ha på, bevegelig for en liten pjokk som ikke går enda ;) Skal kjøpe regnvotter derfra og når de får inn det i liten nok størrelse.

Koster 200 kr for buksa og 200 for jakka. Også har jeg kjøpt sydvest m fleece for inni, men det merket husker jeg ikke.

Skrevet

Har kjøpt Reflex sitt:)

Skrevet

Har kjøpt Reflex sitt, etter tips her inne. Fornøyd med det sålangt (har en liten en som ikke går enda), mykt og godt :)

Skrevet

Har kjøpt (evt fått.. men etter eget ønske!) Reflex regnbukse og regnjakke til datteren min på 17 mnda :) Kjempebra så langt! Hun beveger seg lett i den, og den er enkel å vaske :)

Skrevet

Bruker Reflex sitt. Og det var de som vant testen i foreldre og barn i 2006. Lurer på om de har gjort det i år også,men liott usikker der.

Herover koster helt sett 299 kr.

Billig og godt å ha på.

Skrevet

Vi brukte i mange år HH til guttungen, men etter vi kjøpte reflex kommer vi aldri til å bruke HH igjen... Vi er kjempe fornøyde med Reflex regntøy.

Skrevet

Reflex :-) Desidert det beste, tykt men ikke stivt, har hatt både KappAhl, Lindex og H&M og de revner så lett pga er så tynne, så vi bruker ikke noe annet enn Reflex sitt lenger :-) Billig er det også! 299,- for helt sett!

Skrevet

Bruker ikke regntøy til de små. Bruker reflex dress- den er kjempe god! Vanntett og ikke klam! Eller Reima- men den er noe dyrere.

Skrevet

Reflex. Pga pris, comfort og kvalitet. De andre barna på 4 og 5 år har alltid brukt reflex og alltid vært tørre.

Skrevet

Vi har også regntøy fra kappahl til lillemann på 20 mnd og er veldig fornøyd! Det fungerer akkurat slik regntøy skal fungere, er billig, slitesterkt og behagelig å bevege seg i. Ser ingen grunn til å kjøpe noe dyrere og dermed få mindre å rutte med til andre klær og annet utstyr:-)

Skrevet

Åja, så det koster ikke mer nei? Neimen da tror jeg vi skal kjøpe ett reflex regnsett i tillegg til det andre vi har!

Skrevet

Jeg valgte reflex. trengte regntøy og syntes det så bra ut. i ettertid har jeg hørt at de kom best ut i "foreldre og barn". bonus det! :D

Skrevet

Har kjøpt en dress fra Polarn og Pyret vi, er vel ikke helt regndress, men regner med at han har ikke bruk for det enda, hvertfall ikke før han starter i barnehage (har ikke fått plass).

Skrevet

Her i huset stod det mellom Reflex eller Helly Hansen regntøy til ettåringen vår, men etter å ha vært å prøvd begge dressene var jeg ikke i tvil i det hele tatt. Det ble Helly Hansen. Satt som ett skudd, både jakken og buksa. Synes Reflex sitt er finere i fargene, men comfort kommer først her. :-) På vår gutt ble Reflex jakka veldig klumpete og stiv akkurat øverst i glidelåsen der med halsen, så det såg ikke særlig behagelig ut for lillegutt.

Men tror det er en smaksak, ikke sikkert at det som sitter bra på ett barn sitter bra på et annet, osv...

Så her henger en tøff Helly Hansen regndress, Helly Hansen sydvest m/fleecefòr, og viking gummistøvvler klar til barnehagestart!

Skrevet

Vi har kjøpt barnas hus sitt regnetøy uten for til snuppa. Er godt og mykt samtidig som det er tykt. Har fått prvd det endel allerede sånn som det har regnet her og er veldig fornøyd så langt.

Skrevet

vi har både reflex og HH, et hjemme og eit i bhg. Men er mest fornøyd med HH sitt så kommer til og gå for d framover. HH sitt er mye mykere og lettere, og ho nekter og ta reflex jakka igjen med halsen for den er så "hard og klumpette". Dessuten har ho faktisk blitt våt gjennom relex buksa flere ganger og d han gutten til en vennine og, men d kan jo vere tilfeldig.

Skrevet

Våt igjennom regnbuksa ?!?!?

Neppe!

Da må det ha vært hull eller ei glippe et sted: Den trekker i allefall ikke til seg vann!

Skrevet

vi har name it. kjempelett og fint for en 15 mnd gammel tass. Fikk det anbefalt av svigerinne med lang fartstid i barnehage........ stoler på henne!

Skrevet

Vi har også Name It regntøyet fra Exit. Mykt, godt og tett :) . Vi har brukt det mye

Skrevet

Mangen som ikke er fornøyd med reflex sitt, har lett for og rivne i sømmer og er tykt og ikke så lett for små og bevege seg i det. har aldri hatt det til mine barn men jobber i bhg så har god erfaring.

Skrevet

Har kjøpt cubus sitt, fordi det er veldig mykt og lett å bevege seg i. Skal også se på reflex sitt, da han skal ha 2 sett. 1 hjemme og 1 i bhg.

Skrevet

oi oi oi jeg mente kapahl ikke cubus.. det var ikke noe særlig..

Skrevet

Har kjøpt en regnbukse fra Wheat, kjøpte ikke jakke, siden snuppa bare 1 år går vi ikke så mye ute når det regner. hun har vindjakke på inni regnbuksa. Har også kjøpt en parkdress fra polarn, og den skal være vanntett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...