NessaS Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Står på venteliste da.. Som nummer 84 i køen. Så jævlig kjipt altså. Nå som jeg var supermotivert til å få tatt det siste året på vgs. This sucks big time. Jaja, får begynne å lete etter en jobb da. Nå ble hele dagen min ødelagt. Visste på forhånd at det var liten sjanse for å komme inn, men jeg leste i avisen i dag at 291 av de uten ungdomsrett likevel hadde kommet inn, så jeg hadde vel et lite håp om at jeg skulle være en av de...
NessaS Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2007 Allmennfaglig påbygning. Vil ha studiekompetanse. Jeg får heller melde meg opp som privatist eller noe.
Mersa og gutta <3 Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Ikke så dumt å ta noen av fagene som privatist mens du venter på å komme inn...
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Jeg kommer ikke til å si at noen kommer til å melde avbud, for det er nok ikke en gang håp for at du skal komme inn... MEN, ta fag som privatist... Stryker du i noen, så stryker du... Da får du bare ta dem opp når du går til evt. neste år.... Eller så kanskje du gjør det super og får 6;-) Eksamner er ofte lettere enn å være på skolen hele tiden!! Det var kjipt, men du er ikke helt dødsdømt fordet:) Gjør det beste ut av saken!!
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Da får du gå som privatist eller ta det på et privatgymnas. Jeg kom heller ikke inn på vgs etter jeg hadde brukt årene mine, men fikk da studiekompetansen for det om:-)
NessaS Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2007 Ja, det er ikke verdens krise. Men jeg er en av de som aldri har likt skolen, jeg har vært skolelei siden 1. klasse. Og jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg ikke klarer å lese disse fagene alene, jeg trenger en lærer som gir meg et skikkelig spark i ræva når det trengs. Ironisk nok vil jeg bli lærer, men planen med å komme inn på lærerhøyskolen fra neste høst går jo i vasken nå. Alt blir liksom utsatt et år, hvis ikke flere. Jammen godt jeg fikk barn før utdannelsen, for dette kommer til å ta tid. *fnis fnis*
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 For å si det rett ut: Hvis du skal klare lærerskolen, bør du klare å ta fagene fra videregående som privatist. Jeg tror du klarer det! Organiser livet, og vær strukturert. Lag deg arbeidsrutiner som om du skulle ha væt på skolen. Kanskje du kan finne noen å samarbeide med? Lykke til!
NessaS Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2007 Det som er problemet er at hvis jeg skal ta fagene som privatist er jeg nødt til å ha en fulltidsjobb også. Hvis ikke får vi det ikke til å gå rundt økonomisk.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 Ja, da er det ikke enkelt! Holder det ikke med en deltidsjobb, altså? Ellers så er det vel mulig å prøve å ta ett eller to fag i gangen, og bruke lengre tid. Hus i hvert fall at hvert forsøk er et skritt videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå