Gå til innhold

mmr-sprøyta, reaksjoner på den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er det den heter den barna tar når de er ca 15.mnd gamle.

Har barna deres reagert noe på den??

Jenta mi skal ta den 25 juli, i ferietiden så lurer litt på om det er greit å være hjemme etter det sånn i tilfelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her reagerte vasla på den, men ikke før etter rundt 10 dager etterpå, hun ble slapp og fikk feber+utslett som varte en ukes tid.

Skrevet

Min gutt fikk lett feber ca etter en uke etter han fikk vaksinen. Dette varte i noen dager, og hadde relativt god allmenntilstand. Men innmari sutrete, helt ulikt han.

Skrevet

pjokken fikk den for 10 dager siden. Ikke noen reaksjoner i det hele tatt enda, så da håper jeg at det ikke kommer noen :)

Skrevet

Har ikke kommet noen reaksjoner her heller enda, men nå er det bare 3 dager siden han tok den, så jeg har enda en stund å vente på. Håper han ikke får noen bivirkninger.. Ihvertfall ikke noen kraftige noen.

Skrevet

Hei!

10 dager etter at min datter tok mmr-vaksinen så fikk hun masse utslett over hele kroppen som klødde noe forferdelig. Måtte på sykehuset for fastlegen hadde aldri sett noe slikt. Det er heldigvis veldig sjelden noen reagere slik, men det vet man ikke på forhånd. Måtte ta bilde av henne og sende inn til folkehelsa. Det kan ta 1-2 uker før det går over. Vi har ferie men hadde ikke reist bort med henne nå uansett, hun er urolig og utilpass pga kløen og litt feber.

Lykke til:)

Skrevet

Lillegutt her fikk ingen reaksjon på vaksinen, men det har han heller ikke etter de andre sprøytene.

Vi fikk forøvrig beskjed om at eventuelle bivirkninger vil kunne oppstå 5 - 14 dager etter vaksinen. Vi vurderte å reise på ferie på det tidspunktet, men ble anbefalt å vente til etter 14 dager.

Skrevet

gutten her fikk reaksjon etter nøyaktig 14 dager, med høy feber i ca 3 dager, ikke noe snørr og hoste, bare høy tørrfeber og var fryktelig slapp. ikke no gøy men

Skrevet

Har vært heldige vi for snuppa har bare blitt trøtt den dagen hun har fått vaksiner og slik var det også med MMr vaksina. Bare trøtt og sovnet veeellldigg tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...