Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Min baby er snart 4 mnd, mine flyspørsmål er: -kan vi ha med egen håndbagasje til baby? (tenker da på stellevesken) -koster det å sende barnevogn? -hvis vognen blir ødelagt/ripet/bulket, gjelder vanlig forsikring da? -kan man ta med bilsete i kabinen? -noen som har erfaring med flytoget VS flybuss, hva er lettest? -noe annet vi bør tenke spes på? Noen som vet? Har litt flyskrekk, så blir overbekymret og stresser *ler av meg selv*
Gemini77 Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Kan ikke svare på alt, men noe.. - håndbaggasje vet jeg ikke - nei, det koster ingenting å sende vognen. - Hvis vognen blir ødelagt så dekkes det av reiseforsikringen - Bilsete i kabinen er opp til flyvertinnene å bestemme. Vi fikk lov, og fikk et ekstra sete, så lillegutt satt fastspent i bilsetet sitt hele veien (som igjen satt fast i flysetet). Veldig kjekt. Men det må du spørre om der, da mange flyvertinner ikke syns noe om det. (vi fikk med en ekstra baggasje lapp i tilfelle vi måtte sende det istedenfor å ta det med i kabinen). . Flytog vs flybuss har jeg ingen erfaringer med. Det er vel det samme.. - ellers er det greit å ha noe som babyen kan suge på under take off og landing - smokk, flaske etc. Og noen leker som kan underholde babyen. Vi tro til mallorca da lillegutt var 6 mnd, og det gikk superbra! Han var i så godt humør hele turen så alle bekymringene mine var helt unødige iallefall.. God tur!! :-)
Mikaelle7 Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 -Jeg har alltid med ekstra stelleveske til babyen når jeg flyr med baby. -Flytoget er veldig greit og går kjapt-anbefales. -Har du bæretøy? Veldig greit når man reiser. Feks bæresjal eller Mei Tai. Sjekk ut www.tettinntil.com, der finner du all info du trenger. -Hvis du ammer er det veldig greit å amme under takeoff og landing. Da roer babyen seg fint.
Lille Liak Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Det er veldig forskjellig fra flyselskap til flyselskap når jeg var uten og reiste med sterlig så kostet det for barnevogn,blistol men ikke paraplytrille. og småbarn under 1år sitter på fanget så da betalte jeg bare betalt skatt og avgift for min datter på 200kr.Du MÅ lese på nettsiden til flyselskapet du skal reise med for det er forskjellige regler hos alle samt de forandrer dem ofte synes jeg.flytog er raskere men dyrere men koster ca 160kr pr voksen enn buss så hvis man skal reise men liten familien på 3-4 stk hadde jeg tatt taxi det blir lang nok reise innimellom for barn uansett..selv om det koster kanskje 100kr for taxi men da er det dør til dør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå