Gå til innhold

Flottmiddel til hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen gravid her som har brukt det til hunden sin mens de var gravide?? Noen sier man ikke skal det, mens andre sier man kan det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vet jeg ikke. men jeg pleier å blande litt rå hvitløk i maten til mine hunder. flåtten liker ikke hvitløkslukten. så de biter ikke på hunden

Skrevet

OjOj, dette skal prøves.

Har plukket 4 av Bob bare den siste uka

Skrevet

Hvor ofte?

Skrevet

ca annenhver dag. lykke til.

Skrevet

noen andre som har prøvd flottmiddel??

Skrevet

jeg har brukt det på katten.. vill ikke ha flott, lus eller midd i sengen (kommer inn der i løpet av natten).. skulle det være farlig nå som en er gravid da?

gir han en dose i huden på nakken 1 gang i mnd.. har ikke sett en eneste flott :D

Skrevet

noen sier det, men for noen er jo alt farlig..

Skrevet

Vi har brukt slik ampull i nakken og halregionen på hunden vår to ganger hittil i sommer. Har ikke tenkt på at det kan være farlig engang jeg...

(står det på pakken da eller?)

Skrevet

Jeg har satt Expot dråper i nakken på hunden min to ganger hittil i sommer, og har aldri hørt at det kan være farlig for gravide... På hvem måte da tenker jeg da? Ikke skal man ta på området etterpå, å ikke nusser man hunden der akkurat, så eneste måten jeg kan tenke meg da, er inhalasjon men... Nei detta tror jeg ikke mye på, men for moro skyld skal jeg spørre dyrlegen neste gang:)

Svigermor har hatt flått på øyelokket til hunden sin i år, og min hadde i øreinngangen i fjor, aldri mer!! Hehe... Ekle dyr ass...

Skrevet

Har dere ikke hørt om flåttbånd??

etter jeg begynte å kjøpe flåttbånd på våren, så har aldri min hund hatt flått....

Skrevet

jeg har også alltid brukt flåttbånd. og her er det 0 flått i gården!

Skrevet

Vi har flåtthalsbånd på hunden vår. har ikke fått en eneste en. Men kan du bruke sånt på katter? På vedlegget til det båndet vi bruker står det at man ikke skal bruke det på katter, for det er stoffer i det som katter ikke tåler.. ?

Skrevet

Hunden vår hadde en flott på snuten for vel en mnd siden. Jeg nappa den vekk. Litt etter tok sambo sånn flottmiddel i nakken på hunden. Har ikke tenkt på at det kan være farlig for gravide. Tror ikke jeg har tatt på det, selv om jeg koser mye med hunden. Så kan ikke tro at det skulle være noe farlig.

Skrevet

Jeg har hatt flåttmiddel på i nakken til mine to hunder. Og jeg spurte faktisk dyrlegen om dette var farlig for meg, noe det ikke er. (Spurte egentlig om det var skadelig for tispa vår hadde små valper og fikk da til svar at det ikke var farlig for valpene eller for meg.)

Disse flåtthalsbåndene har ikke jeg noen god erfaring med og de er ikke anbefalt til hunder som bor sammen med barn!!! Hundene til en kamerat fikk utslett av det...

Skrevet

det har jeg aldri hørt om at bånda ikke skal brukes når det er barn i hus..men skal høre med dyrlegen til tirsdag hva han sier..

Skrevet

Det var hverfall det vi fikk beskjed om... De gir jo fra seg gift hele tiden og du skal ikke ta på dem. Vanskelig å kontrollere om snuppa har tatt på det(hun elsker å gå tur rundt i stua med hann hunden vår). Ampullene går jo inn i huden og blodet, og du kan kose så mye du vil etter noen timer.

Si i fra om du får et annet svar enn jeg fikk, vi bor i et veldig utsatt område. Flåttbåndene tar jo absoulutt alt...

Skrevet

ja jeg kan skrive en tråd til tirsdag etter vi har vært hos dyrlegen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...