Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hei. Jeg er en kvinne som går gravid nå. relativt tidlig. Jeg må spørre deg,og håper på svar da fastlegen min har ferie fra idag. I utgangspunktet hadde jeg siste mens start 12 Mai. men den er uregelmessig da jeg fortsatt ammer min datter på 2 år. Fikk tidlig UL på tirsdag av legen min da jeg har mistet (SA) 2 ganger tdligere, og blødd i det svangerskapet min datter ble født. Det gikk bra den gangen. de gangene jeg har mistet har jeg blødd store, mer enn normal mens, og endt med "knivstikk" og relativt moderate magesmerter. Nå blør jeg igjen. Begynte på mandag med brunaktig utflod, kommer aldri noe spesielt i bindet bare når jeg er på toalettet. har vært slik siden da, noen ganger kommer det litt er, slimete med litt rødfarge, andre ganger bare brunaktig. På UL var emvbyoet ca 7mm. Jeg skulle utifra frorrige mens vært ca 8 uker på vei,men som nevnt så ammer jeg og dette forskyver eggløsning og jeg roet meg da med at jeg kanskje bare kunne være i 4 uke i og med at hun ikke fant noen fosterlyd. Men her kommer alt trøbbelet: På utvendign UL kunne hun antyde hjertelyd,men på innvendig ble den ikke foretatt nøye. Bare puttet inn i "åpningen" en rask måling av fosteret og ut igjen. Fosteret vr så lite sa hun at målinger var ikke nødvendig (!!) Så ble det blodprøve for å sjekke HCG. Den var på 1600 på tirsdag og hadde økt til 1900 på torsdag. Det er ikke den ønsket økningen men den økte hvertfall litt. Snakket med henne i dag. Jeg føler den UL hun tok var en "hastesak", jeg har tatt relativt mange UL før og INGEN har gjort dette på 10 sekunder som hun gjorde. Hun var ung,fersk i faget og har nå bedt meg komme i morgen fastende til ny UL med henne. Hun forteller samtidig at hun skal ha ferie fra i morgen. Jeg takker pent nei.. for jeg vil vente til uken og se. Jeg har ikke smerter.Dette fordi jeg vil gi fosteret noen dager på seg, til å se om evt hjertelyden kommer og for da vet jeg at jeg får en skikkelig UL undersøkelse. Er jeg helt på jordet her? Burde jeg komme i morgen og risikere en utskrapning av et levedyktig foster?? For å være ærlig føler jeg meg som en forsøkskanin for denne unge gynekologen som akkurat har begynt i jobb. Og jeg VET med sikkerhet at HCG nivå er individuelt fra kvinne til kvinne. Føler jeg må være min egen lege. Håper du kan gi meg noen svar..føler meg ganske kjørt nå.
Jordmor Siri Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Hei! Jeg kan ikke svare på slike spørsmål her, det blir umulig. Men jeg skjønner at du er i en vanskelig situasjon. Det du skal gjøre er å følge din mage følelse. Gir en lege deg dårlig behandling, så ikke finn deg i det. Gjør som du tror er riktig, det vil stort sett alltid være det beste. Riktig lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå