endelig bolle i ovnen Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hei er det noen som har erfaringer med utredning for mannen? Jeg har vært hos gynekolog og blitt sjekket ut og fått pergo... Fikk inntrykk av at om det ikke skjedde noe i løpet av fire pp ...såååå kanskje mannen burde sjekkes opp, men var ikke så stress å ordne det ennå... Mitt problem er at jeg sliter med veeeeldig lite tålmodighet..he he:) Samtidig synes jeg også at det er litt rart at jeg skal ta tabletter når alt egentlig ser greit ut hos meg . Tenker liksom at hva om jeg spiser tabletter og så er det han det er noe galt med...(ikke helt fan av dette siden jeg måtte slutte med p-piller for noen år tilbake pga bivirkninger.) så spørsmålet er da hva er gangen i slik utredning og hvor lang tid tar noe slikt?
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Er det ikke bare for mannen å ta en sædprøve da? til legen eller bli henvist av legen.
endelig bolle i ovnen Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2007 Trodde jeg også... Men han måtte til full sjekk først hos fastlegen.. Fikk time om tre uker pga ferietid... Etter dette vet jeg ikke...Spurte om han bare kunne fått en rekvisisjon til å levere prøve på sykehuset... (Siden vi har familie i Sverige som bare trengte dette....)Men det var ikke snakk om . .
ikø29 Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Hei:-) Me har erfaringar med uredning av mannen. (Det gjekk diverre ikkje så bra fordi det viser seg at hans sædceller ikkje lever....)Me fekk svar på det med ein gong. Dei ser i eit mikroskop. Dersom det er lite liv kan ein gjere litt for å "vekke dei opp" i form av livsstil etc. Neste steg for vår del er å skjekke om det er liv i testiklane og bitestikkel. Eg er heilt ening med deg. Han bør levere inn ein sædprøve. Det virker til å vere rart at du får tabeletter før han er skjekka!!!!! Har dåkkan prøvd lenge? Dersom de ikkje har det er det muleg legen meiner de skal vente med å "stresse" med det?!?!
endelig bolle i ovnen Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2007 Hei Vi har prøvd runt to år nå... Lenge for oss, men jeg vet jo at mange har prøvd mye lengre..
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 vi var til legen vi å etter som vi hadde prøvd 1år nå.. men min sambo fikk ikke rekvisisjon til å levere prøve. legen mente at vi kunne vente 10år. hørt sånt.. hadde vi ikke blitt gravid innen 10år så kunne vi komme tilbake.. tror vi skal bestille en ny time til en annen lege.. skal jo ikke være så vanskelig å få tatt en prøve liksom..
endelig bolle i ovnen Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2007 hæ? Mener du det? mangler ord....
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 ja, d var d vi fikk høre, greit at jeg er ung altså, men har jeg/vi ikke rett til å bestemme selv?? nektet å betale for den timen jeg.. hehe.. men tror jeg skal bestille ny time til en annen lege..
endelig bolle i ovnen Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2007 Hei:) Var akkurat inne på skravle og så debatten deres der inne.. Så Tjorven skrev at dette også kunne gjøres privat.. Er litt fristet til det... Såååå tolmodig som jeg er , orker jeg ikke å vente ti år...
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 orker ikke jeg heller.. så vi tar det sikker privat eller til en annen lege.. tviler på at det er så mange som har fått et slikt svar til legen.. men enkelte leger er sikkert slik at.. mhm...
endelig bolle i ovnen Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2007 ja...bytt lege uansett... Krysser fingrene for oss alle sammen . lykke til
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 krysse fingrer og tær.. lykke til.. veter litt spent nå da, etter som jeg har ikm i helga. 1 gang etter vi var til legen.. så vi får se om tanta har tatt ferie..
ikø29 Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Det er jo heilt vanvittig!!!! Eg synes de bør rapportere til dei som har med tilsyn av legar å gjere. Det er ekstremt å nekte nokon slikt!!!!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Hei! Det er jammen forskjell på leger! Vi har nettopp vært hos fastlegen min for å få utredning. Og legen var veldig grei og fortalte oss hva som kommer til å skje videre. Ble tatt blodprøver av oss begge på samme legetimen, det ble sendt rekvisisjon til gynekolog for å få levert sædprøve fra mannen, og jeg må komme tilbake og ta blodprøver i 3 mnd for å se etter progesteron økning en uke etter EL. Hvis blodprøvene ser bra ut, skal de undersøke meg fysisk (eggledere og eggstokker og sånt). Du må finne en annen lege, for ingen andre kan vel bestemme når du skal ha barn! Lykke til videre
L<3E<3 Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Takk skal du ha.. takker så mye for støtten her inne:):)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå