Gå til innhold

Der gikk tommstokk nr 3.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttongen har en sykelig fasinasjon for sorten, og i morgentimene har han klart å knekke tommstokk nr tre siden han kom til verden. Og nå, i en alder av 5 år kjøper ikke jeg ny, det skal han få lov til selv. Så får det heller minke litt i sparepengene, er drit lei av at jeg aldri akal ha et måleredskap som begynner på 0.

For tidlig å forlange at han erstatter?

(vil tippe den koster rundt en 50-lapp, og det er vel ikke umulig at jeg legger en 20 kroning ubemerket i sparebøssa senere for å kompensere litt, vil bare at han skal merke at han ikke kan ødelegge uten annen reaksjon enn at jeg blir frustrert.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på seks jeg som også elsker tommestokker, målebånd, linjaler osv. De er konstant borte... Men han har slutta å knekke dem da, har skjønt vitsen med at de er hele.

Skrevet

Syns ikke det er for tidlig nei, de må jo lære seg at penger ikke vokser på trær, og at det ikke bare er å kjøpe ny når ting blir ødelagt. Da lærer han kanskje å ta bedre vare på tingene sine også.

Skrevet

Når de er 5 år så synes jeg det er riktig å fortelle og lære de om verdien av ting. Sikkert kjedelig for han å "erstatte" tommestokken, men da får han iallefall lært at ting må kjøpes og det er ikke bare til å kjøpe nytt hele tiden.

Skrevet

Synes heller ikke at det er for tidlig!!

Skrevet

Hehe, den slo tilbake på meg!!!!

Han syntes jo det var SÅÅÅ stas å få gå på Byggmakker, be om hjelp, si han skulle ha tommstokk, velge den fineste og betale helt selv. Så jeg regner med at den nyinnkjøpte varer akkurat like lenge som han klarer å leve på dagens opplevelse. Hohohoho!!!

Skrevet

Hehehe....ja sånn kan det gå!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...