LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Guttongen har en sykelig fasinasjon for sorten, og i morgentimene har han klart å knekke tommstokk nr tre siden han kom til verden. Og nå, i en alder av 5 år kjøper ikke jeg ny, det skal han få lov til selv. Så får det heller minke litt i sparepengene, er drit lei av at jeg aldri akal ha et måleredskap som begynner på 0. For tidlig å forlange at han erstatter? (vil tippe den koster rundt en 50-lapp, og det er vel ikke umulig at jeg legger en 20 kroning ubemerket i sparebøssa senere for å kompensere litt, vil bare at han skal merke at han ikke kan ødelegge uten annen reaksjon enn at jeg blir frustrert.)
Mon Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Har en på seks jeg som også elsker tommestokker, målebånd, linjaler osv. De er konstant borte... Men han har slutta å knekke dem da, har skjønt vitsen med at de er hele.
Mille** Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Syns ikke det er for tidlig nei, de må jo lære seg at penger ikke vokser på trær, og at det ikke bare er å kjøpe ny når ting blir ødelagt. Da lærer han kanskje å ta bedre vare på tingene sine også.
3 blå Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Når de er 5 år så synes jeg det er riktig å fortelle og lære de om verdien av ting. Sikkert kjedelig for han å "erstatte" tommestokken, men da får han iallefall lært at ting må kjøpes og det er ikke bare til å kjøpe nytt hele tiden.
bambi på isen Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Synes heller ikke at det er for tidlig!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2007 Hehe, den slo tilbake på meg!!!! Han syntes jo det var SÅÅÅ stas å få gå på Byggmakker, be om hjelp, si han skulle ha tommstokk, velge den fineste og betale helt selv. Så jeg regner med at den nyinnkjøpte varer akkurat like lenge som han klarer å leve på dagens opplevelse. Hohohoho!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå