Gå til innhold

Noen som har erfaring fra setefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og fikk bekreftet at hun ligger i sete (er 37+4 i dag).. Fikk beskjed om å komme tilbake om 1 uke for å skjekke igjen, om hun da fremdeles ligger i sete blir jeg sendt på sykehuset for UL. Jeg har tidligere hatt den oppfatningen av at man ved seteleie selv kan bestemme om man vil føde normalt eller ta KS, men hos legen i dag fikk jeg intrykk om at så lenge det er plass så blir det fødsel.. Noen som har erfaring fra dette? Enten med tanke på setefødsel eller KS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hei,

jeg har ikke erfaring med det selv (er 30+6 og min er i sete men fortsatt mye tid til aa snu seg da) men jeg har forstaatt det slik at paa de fleste sykehusi Norge kan man velge om man vil ha KS selv om de maaler babyen osv, og regner ut at den kan bli födt normalt.

Her i Spania f.eks blir det nesten alltid KS om det er seteleie uansett, de er mye raskere til aa ta KS her.

Men som sagt, jeg er da ganske sikker paa at du har valg.

Skrevet

Ja jeg håper det at jeg får velge selv.. tanken på en vanlig fødsel er grei, men setefødsel frister ikke.. har lest litt om det inne på internett og det er ikke noe jeg har kjempe lyst til å prøve.. Takk for svar.. =)

Skrevet

Dersom du har stort nok bekken får du antagelig velge selv, men dersom du ikke har det blir det uansett KS. Jeg tror faktisk at veldig mange sykehus er for at fødselen skal foregå normalt dersom det er plass, men dette blir diskutert dersom Røntgen viser at du har plass. Har faktisk 3 venninner som har gjennomgått dette. 2 av de hadde ikke stort nok bekken til å føde normalt, så det ble KS, mens hun 3. valgte å føde normalt fordi hun hadde god nok plass!! Det gikk veldig bra!!=)

Skrevet

Jeg fikk velge og valgte KS på anbefaling fra sykehuset (ble ikke målt en gang). Fikk beskjed om at dersom jeg valgte vanlig fødsel, så var risiko på barnet og at dersom jeg valgte KS var risiko på meg - Det ble et enklet valg. Har også hørt at det blir mer og mer vanlig at man får KS uansett ved seteleie.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...