HØNAogEGGET *har født* Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hvordan skal denne tilvenninga til mat gjøres? Har sett et sted at man skal begynne med en skje grøt. Er det en skje ferdig blandet grøt, eller en skje grøtpulver (som blir flere skjeer ferdig grøt...) Hvis han liker det og ikke får vondt i magen de første dagene, hvor fort kan jeg øke mot en hel porsjon? Når kan jeg la han få et grøtmåltid i stedet for å amme han? Og når kan man begynne med flere måltider?? (han er strax 6 mnd nå) Ble mange spørsmål dette, men er så usikker på hvordan det skal gjøres... Og når jeg kan trappe ned på amming på dagtid?
nutri Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Du kan vel bestemme selv hvor fort du vil øke grøtmengden/porsjonene. Hs sa til meg en teskje eller to av ferdig grøt i starten. Etter en ukes tid kunne jeg gi mer, så mye han ville ha. Her tok det nesten 1 uke før han faktisk spiste to teskjeer grøt. I begynnelsen kom det rett ut igjen, uansett konsistens. Men det var vel en tilvenningssak. Jeg brukte et par uker til på å gradvis øke til full porsjon. Så begynte jeg med et lite grøtmåltid til lunsj, og økte, nå nærmer det seg full porsjon der også. Tips mot magevondt og forstoppelse er å gi sviske puré til grøten. Her får han nå 1-2 teskjeer sviskepuré etter hvert grøtmåltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå