♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hodet er ikke festet hos meg, venter første barn. Det ligger nede i bekkenet men kan fortsatt dyttes på i følge lege og jordmor. Er 37 fullgåtte uker. Hmmm. Skullle ønske det hadde festet seg, for da hadde vel sjansen for fødsel nært termin vært stor, men nå er jeg redd det ikke fester seg før jeg får rier, og at jeg kommer til å gå flere dager på overtid... Noen med lignende erfaringer, eller er hodet festet?
Mamma til M07 & M09 Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 jeg var på kontroll i uke 37, hodet var da ikke festet, men i går, uke 38+2 var jeg på ny kontroll, da var hodet festet, og langt nede. så det er sjanse for at din vil feste seg og. men er desverre ikke garantet.
minime<3 in belly Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Jeg hadde termin i går og hodet har ikke festet seg på meg. Så jeg går å venter kan du si. Er førstegangs jeg og så trodde liksom at det skulle skje noe snart, men jeg får bare vente
Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har fått inntrykk av at det der med festet hode er litt relativt. Jeg var hos jordmor for to uker siden, og hun skrev at hodet er festet. Så var jeg på UL i forrige uke i forbindelse med et forskningsprosjekt, og legen som foretok UL mente at hodet ikke er festet, men at hodet ligger så langt nede i bekkenet at babyen ikke vil snu seg igjen. Hun sa at jordmødre og leger gjerne bruker begrepet litt ulikt. Hun bruker det kun når hodet er så festet at barnet ikke kan snu seg noe (mot "høyre" og "venstre") lenger, og at man da kan estimere nøyaktiv antall dager til fødsel (få dager). I og med at det brukes så ulikt, og at hodet kan være festet, men ikke trenger å være det før fødsel, tenker jeg at det er et så unøyaktig begrep/mål slik at det å få HF i journalen ikke betyr noe som helt for termin.
babyimagen2 29.07.07 Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 jeg var hos jordmor igår, og da var hodet så og si festet. er 38 uker nå, men sist uke var det ikke festet. om hodet har festet seg trenger ikke virke inn på når du føder. hos noen fester ikke hodet seg før fødselen er i gang=)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Er 6 dager over å hodet er forsatt ikke festet seg gitt.
lallu, fikk jente 25.juli:) Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Om hodet er festet eller ikke trenger ikke å bety noe... Har født 2 ganger før og hodet festet seg ikke før fødselen var i gang... Og hos noen fester det seg mange mange uker før....
*Biola* Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Ikke festet her heller. Snart 39 fullgåtte uker!!
Kosel Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 6 dager igjen til termin. Legen min skrev HF på helsekortet i går, men hu sa hu ikke var 100% sikker, men at det kjentes mer festet ut enn hos de andre som går hos henne.. Hun er ung og har ikke mye erfaring med graviditet ol. så tar det med en klype salt.. Men det som er sikkert er at hodet ligger laaangt ned i bekkenet og har ligget der siden uke 30... - kanskje kan fredag 13 bli en lykkedag heretter:)
*RutIetutt* Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Med førstemann festet hodet seg i uke 38 - han kom fem dager over termin - men fødselen kan godt starte selv om hodet ikke er festet. Er nå 38+3, men hodet er ikke festet så langt...men det er vel vanlig andre gang.
Enitsirk79 Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Jeg er 39+4 og hodet er fortsatt ikke festet. Er førstegangs. Noen som vet om det har sammenheng med når man føder? Altså om hodet fester seg tidlig så føder man tidlig og hvis hodet fester seg sent må man regne med å gå på overtid?
Bimmer´n Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Hei!! Takk for sist, blir hyggelig å se deg igjen på treff på mandag! Hvordan er formen? Vi har jo termin omtrent samtidig. Jeg var hos jordmor i dag og hodet var ikke festet. Men kan kjenne at det ligger litt over symfysen... Tror ikke det har så veldig sammenheng med når man føder......hører iallefall hele tiden om de som føder uten at hodet er festet!:-) Spennende dette iallefall!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Tror ikke det har saa mye aa si om hodet er festet, jeg... Her har hodet vaert saa godt festet som det er mulig aa vaere (altsaa saa langt nede som babyen kan komme) i over 4 uker, men ingenting har skjedd ennaa. De sier jo at foedselen vanligvis begynner mellom 2-4 uker etter at hodet er festet, men nei da...ikke noen tegn paa det her i gaarden. Er 39 fullgaatte uker, men jeg regner vel egentlig ikke med at han kommer foer termin. Da jordmor fortalte at hodet var festet foerste gang begynte jeg jo aa tenke paa den muligheten, men naa har jeg liksom gitt opp den tanken. Men man vet jo aldri da... :-)
Jeenie Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 jeg er 39+2 og her har heller ikke hodet festet seg.. er på vei ned i bekkenet men er ikke fast i følge JM
Mamzen Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Deter ikke alle hodet fester seg på...jeg har 2 og ingen av de festet hodet.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Hei! Jeg har i dag akkurat kommet til uke 36 og her ligger barnet i seteleie enda. ho vil liksom ikke snu seg, skal i neste uke til poliklinikk for undersøkelse. Jordmor sa til meg at det var mange førstegangsfødene der hode ikke festet seg før under selve fødselen og det var ikke noe man skulle bry seg så mye om. Sansynligheten for at man gikk over, var like stor som om hodet var festet.
Vann_lillje_gull_jenta Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 hodet har festet seg på på meg... jeg er i uke 33,,,,,,,jeg er førstegangs fødene... vil det si at hun kommer før da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå